رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امورخارجه روسیه عصر امروز شنبه طی گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، چندجانبه و همچنین اوضاع منطقه به خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه عصر امروز شنبه طی گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، چندجانبه و همچنین اوضاع منطقه به خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگو از تلاش روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از موضع آمریکا در ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد و آنرا سیاستی دوگانه و متناقض خواند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگو، هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک را غیر قابل قبول دانست و اظهار داشت همه کشورها باید این گونه اقدامات را محکوم کنند. سرگئی لاوروف افزود: همچنین حملات اسرائیل علیه غیر نظامیان نیز باید از سوی کشورها محکوم شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه آخرین تحولات منطقه و بویژه غزه را مورد بحث و تبادل نظر فرار دادند.

کد خبر: 1226989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =