روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران

رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: ۳۹۸ مورد ازدواج سال گذشته در این شهرستان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جاوید گشتاسبی با بیان اینکه ۳۹۸ مورد ازدواج سال گذشته در این شهرستان ثبت شد گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که ۳۸۰ مورد بود افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان ولادت در گچساران در سال ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۴۵۱ مورد بوده است افزود: هزار و ۴۶۲ مورد تولد هم سال گذشته در شهرستان گچساران به ثبت رسید.

گشتاسبی با اشاره به فراوانی اسامی نوزادان در گچساران گفت: علی، امیرعلی، ابوالفضل، محمد، آراز، آراد، رضا و امیر حسین بیشترین فراوانی را در بین نوزادان پسر و زهرا، نفس، فاطمه، باران، نورا و سوگند بیشترین تعداد فراوانی را در بین نوزادان دختر دارد.

وی با اشاره به کاهش پنج درصدی آمار طلاق در این شهرستان بیان کرد: تعداد طلاق در سال گذشته ۵۵۱ مورد بود در حالی که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۸۰ واقعه طلاق در گچساران ثبت شد.

گشتاسبی تصریح کرد: سال گذشته ۵۷۴ مورد فوت در این شهرستان رخ داد در حالی که در سال۱۴۰۱ بیش از ۵۶۸ مورد مرگ و میر در این شهرستان ثبت شد.

وی گفت: تعداد زیادی از کارت‌های هوشمند ملی صادر شده از سوی این اداره در دفاتر پیشخوان‌های دولت است که با وجود ارسال پیامک برای صاحبان این کارت‌ها تاکنون برای دریافت به دفاتر پیشخوان و اداره ثبت احوال این شهرستان مراجعه نکرده اند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1227204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =