دانش سنتی محیط زیست می‌تواند شرایط بهتری را برای حفاظت از محیط زیست فراهم کند

سعید یوسف‌پور خاطرنشان کرد: دانش سنتی محیط زیست، می‌تواند شرایط بهتری را برای حفاظت از محیط زیست فراهم کند و در این زمینه از ظرفیت تشکل‌های محیط زیست در تمامی استان‌ها استفاده می‌شود.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در نخستین همایش دانش سنتی محیط زیست، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط‌زیست در دانشگاه شهرکرد را در راستای حفاظت از محیط‌زیست با کمک دانش سنتی عنوان کرد.

وی افزود: پیگیری تهیه کتابچه‌های دانش سنتی استان‌ها در حال انجام است و تاکنون جلسات متعددی با صاحب‌نظران داشته‌ایم تا بتوانیم قدم‌های اولیه را در این زمینه برداریم.

سعید یوسف‌پور با اشاره به اینکه دانش سنتی محیط زیست، در ابتدا برای خود ما نیز امر مبهمی بود اظهار کرد: اما با راهنمایی ریاست محترم سازمان و راهبری‌های بدنه کارشناسی سازمان محیط زیست و دانشگاه، توانستیم به منابع دقیق‌تری دست پیدا کنیم.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دانش سنتی محیط زیست، می‌تواند شرایط بهتری را برای حفاظت از محیط زیست فراهم کند و در این زمینه از ظرفیت تشکل‌های محیط زیست در تمامی استان‌ها استفاده می‌شود.

این مقام مسئول، برگزاری جشنواره پوستر و عکس دانش سنتی و بومی و همچنین برگزاری ۲۰۰ نشست در این خصوص را از اقدامات مهم انجام شده طی یکسال گذشته عنوان کرد.

خبرنگار: مریم رضایی شهرکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =