سومین نشست کارگروه هسته‌های استاد محور علمی فرهنگی برگزار شد

سومین نشست کارگروه هسته های استاد محورعلمی فرهنگی جهت تعیین اعتبار و بررسی برنامه جامع اساتید راهبر هسته‌های استاد محور علمی فرهنگی با حضور اعضای کارگروه و اساتید راهبر هسته‌ها در بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، سومین نشست کارگروه هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی، جهت تعیین اعتبار و بررسی برنامه جامع اساتید راهبر هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی با حضور اعضای کارگروه و اساتید راهبر هسته‌ها در بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

یعقوب طادی رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد ملی نخبگان به منظور راهبری و اثرگذاری در دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تربیتی و با هدف رشد و ارتقاء جامع و چند بعدی دانشجویان از تشکیل هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی که با محوریت یک استاد راهبر تشکیل می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای جهانی و ملی دانش آموزی، دارندگان رتبه‌های یک تا هزار آزمون سراسری(گروه‌های ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی)، دارندگان رتبه‌های یک تا100 آزمون سراسری(زبان و هنر) و دانشجویان 10 درصد برتر ورودی دانشکده‌های برتر و همچنین دانشجویان 10 درصد برتر معدل هم‌رشته و هم‌ورودی هر یک از رشته‌های تحصیلی که بیش از 4 ترم از سنوات آنها نگذشته باشد، می‌توانند، عضو هسته شوند و از برنامه‌های هسته، بهره‌مند شوند.

طادی خاطر نشان کرد: از زمان انعقاد قرارداد با استاد راهبر و تشکیل هسته، اعضای آن در بازه زمانی 9 ماهه، برنامه‌های پیشنهادی خود را اجرا می‌کنند.

همچنین فاضل محمدی‌مقدم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و عضو کارگروه هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی در ادامه نشست، گفت: همانطور که در شیوه‌نامه ذکر شده است، برنامه‌های اساتید راهبر، باید در حوزه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی برگزار شوند و نباید از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، غافل شوند.

وی افزود: هدف طرح، این است که با برگزاری جلسات، کارگاه‌ها، سمینارها و نشست‌های فرهنگی و تربیتی در کنار مسائل علمی، انگیزه لازم را در دانشجویان مستعد تحصیلی و نخبه، ایجاد کنیم تا عرق ملی در آنها تقویت شود و نخبگان کمتر به فکر مهاجرت باشند.

گفتنی است، در ادامه نشست، اساتید راهبر به توضیح و ارائه برنامه‌های خود، پرداختند و در آخر با توجه به توضیحات، اعضای کارگروه، برنامه جامع اساتی را بررسی کردند و اعتبار مورد نیاز اجرای برنامه‌های علمی فرهنگی هر هسته را مشخص کردند.

خبرنگار: حسن باقری

انتهای پیام/

کد خبر: 1230711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =