آخرین خبرها از سانحه بالگرد حامل رئیسی در آذربایجان شرقی

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیسی

در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند.

شنیده شده است آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور، عملیات گسترده‌ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی می‌گویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت‌الله آل‌هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور داشته‌اند.

با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس‌جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته‌اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

وزیر کشور: گروه‌های امدادی به محل سانحه اعزام شدند

احمد وحیدی وزیر کشور طی گفت‌وگویی درباره سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی گفت: امروز افتتاح سد قیز قلعه‌سی را با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان داشتیم و بعد از آن، رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌شود.

وی افزود: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند ولی با توجه به مه‌آلود بودن و نامناسب بودن منطقه، ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند.

وحیدی گفت: با همراهان رئیس‌جمهور ارتباط داشته‌ایم ولی چون منطقه پیچیده است، مقداری ارتباطات سخت است و منتظریم گروه‌های امدادی به منطقه حادثه و نشست بالگرد برسند و به ما اطلاعات بدهند.

جلسه هیات دولت و اعزام معاون رئیس جمهور به تبریز

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد که جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه بالگرد رئیس جمهور ارائه شد.

به گفته بهادری جهرمی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به همراه برخی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

ساعت ۱۸- کولیوند: ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰تیم واکنش سریع ما در منطقه در حال جست‌وجو هستند. شرایط جوی بسیار نامساعد است و محل صعب‌العبور است و با تمام تلاش اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: از پهپاد و تجهیزات هوایی نیز استفاده کردیم اما با توجه به شرایط بد آب و هوایی، امکان جست‌وجوی کامل هوایی وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از استان‌های  معین نیز نیروهایی برای کمک‌رسانی اعزام شدند.

ساعت ۱۸:۱۰- توقف جستجوی هوایی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور متاسفانه به دلیل مه شدید در منطقه، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود و برای همین، تعداد ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

وی گفت: با توجه به فاصله محل احتمالی سانحه تا جاده، تیم‌های پیاده ۳ نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در منطقه هستند.

ساعت ۱۸:۳۰- آماده‌باش اورژانس هوایی در مهرآباد

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آماده‌باش اورژانس بالگردی در فرودگاه مهرآباد گفت: بالگرد اورژانس تبریز نیز در منطقه ورزقان در حالت استندبای قرار گرفته است.

ساعت ۱۹- همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به محل وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور اعزام شده بود اظهار داشت: ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جست‌وجو هستند اما به دلیل آن که منطقه شدیداً مه‌آلود بوده، امکان جست‌وجو سخت است.

وزیر بهداشت افزود:‌ همه امکانات درمانی را شامل نیروهای امدادی، متخصصان طب اورژانس، متخصص جراحی و آمبولانس‌ها را در منطقه مستقر کرده‌ایم و امیدواریم پس از یافت شدن بالگرد اقدامات درمانی انجام شود.

ساعت ۱۹:۲۰- دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:  از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

ساعت ۲۰:۰۰- کوهنوردان به کمک نیروهای امدادی رفتند

به شدت هوا مه‌آلود است و کار امداد و نجات با سختی انجام می‌شود شرایط دست به دست هم داده است تا هنوز اطلاع موثقی از محل سقوط و حادثه‌ای که برای بالگرد رئیس‌جمهور رخ داده است به دست ما نرسد.

گروه‌های جدید امدادی و کوهنوردان برای یافتن محل بالگرد رئیس‌جمهور آمدند و همه امکانات فراهم است.

به دلیل بدی شرایط جوی جست‌وجوها را نمی‌توان با بالگرد انجام داد و شرایط جوی امکان پرواز بالگردها وجود ندارد و این عملیات باید به صورت زمینی انجام شود و این مسئله باعث شده عملیات با مشکل و کندی مواجه شود.

ساعت ۲۰:۱۵- سخنگوی دولت: تاکنون هیچ خبر جدیدی نیست

سخنگوی دولت گفت: شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه خود در شبکه ایکس نوشت: "شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

دعای سیدمحمد خاتمی برای سلامتی رئیسی

سیدمحمد خاتمی به وقوع سانحه برای بالگرد ابراهیم رئیسی و همراهانش واکنش نشان داد.

سیدمحمد خاتمی در واکنش به سانحه برای بالگرد رئیسی گفت: با نگرانی در این شرایط خاص کشور ، اخبار نگران کننده در مورد سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم و همراهان را پیگیری و برای سلامت ایشان و همراهان دعا میکنم.

واکنش محسن رضایی به سانحه برای بالگرد رئیسی

محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حساب شخصی خود در شبکه ایکس در خصوص سانحه بالگرد رییس جمهور و همراهان، نوشت:

فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین. از خداوند متعال برای برادر عزیزم رییس جمهور مجاهد، پرتلاش و خستگی ناپذیر و همراهان ایشان، تندرستی و دفع بلا خواهانم.

وی افزود: ملت عزیز ایران فرزند صالح خود و همراهان ایشان را در شب میلاد امام رضا (ع) دعا کنند.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

کد خبر: 1231177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =