برنامه وزارت علوم برای جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل

وزیر علوم با اشاره به برنامه وزارت علوم برای جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی طی برنامه هفتم توسعه کشور گفت: رایزنان علمی به جذب دانشجوی خارجی کمک کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل در ششمین نشست سالیانه رایزنان علمی کشور که امروز در محل سالن شهدای جهاد علمی ستاد وزارت علوم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت در سانحه هوایی اخیر گفت: رایزنان علمی در تعامل با رایزنان فرهنگی می توانند نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران و جذب دانشجوی بین المللی داشته باشند.

تأکید وزیر علوم بر معرفی مجلات علمی پژوهشی

وزیر علوم در این نشست تاکید کرد: در راستای دیپلماسی بین المللی، رایزنان علمی، آن دسته از مجلات علمی و پژوهشی را که به زبان‌های خارجی هستند و نمایه بین المللی دارند به اساتید و دانشجویان کشورهای محل ماموریت معرفی کنند.

وی افزود: معرفی مجلات علمی و پژوهشی به غیر ایرانیان می‌تواند موجب عضویت اساتید خارجی در هیئت‌های تحریریه این مجلات و ارسال مقاله به آنان شود که در افزایش رتبه‌بندی بین المللی آنها و دیپلماسی علمی مهم است.

زلفی‌گل گفت: در مباحث امروز، انتقال فناوری بین کشورها در بطن همکاری‌های علمی و بین المللی قرار دارد و رایزنان علمی باید بتوانند با توجه به مزیت‌ها و نیازهای علمی کشور در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

گسترش زبان فارسی از ماموریت‌های رایزنان باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه گسترش زبان فارسی در سایر کشورها از ماموریت‌های رایزنان علمی است گفت: ابتکار سازمان امور دانشجویان در اعطای فرصت مطالعاتی خارج از کشور به دانشجویان دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی و استفاده از این ظرفیت برای آموزش زبان فارسی ارزشمند و قابل تحسین است.

وی گفت: سازمان امور دانشجویان با همکاری مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی و مرکز نشر دانشگاهی، بسته آفلاین و آنلاین آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان را با تدریس اساتید برجسته تهیه و در امر آموزش استفاده کند.

زلفی‌گل خطاب به رایزنان گفت: تجربه‌های خود از ماموریت به عنوان رایزنان را مستند کنید و به نفر بعدی انتقال دهید تا رایزن علمی با اتکا به این مستندات فعالیت خود را با برنامه و هدفمند شروع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =