مراسم یادبود شهدای خدمت به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه

مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور و یارانش با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه رازی با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور و جمعی از یارانش که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی‌های برجسته شخصیتی رئیس جمهور فقید و شهدای خدمت را همگان از طریق دوستان، آشنایان و رسانه‌ها شنیده‌ و می‌دانیم که چه شخصیت‌های بزرگی را از دست داده‌ایم اما همین جمله مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که به خانواده شهید رئیسی فرمودند: «ما زیر این آسمان مثل ایشان را خیلی کم داریم» در وصف این شهید کافی است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: آیت الله رئیسی جزء معدود افرادی بود که نظر رهبر معظم انقلاب را از جهات مختلف جلب کرد و اطلاع دارم که نظر ایشان نسبت به سایر شهدای این سانحه نیز همین‌گونه بوده و بسیار به آن‌ها علاقه داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: شهدای خدمت، شخصیت‌های بسیار بزرگی بودند و حضور فعال دانشگاه‌های استان درپی این حادثه مهم، قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، حوزه و دانشگاه را دو مرکز علم و معرفت خواند و گفت: حوزه‌های علمیه باید اعمال و رفتار این عزیزان را با استناد به آیات شریفه قرآن و روایات، تبیین کنند.

بنابر گفته امام جمعه کرمانشاه، مستندسازی سیره این شهدای والامقام گنجینه‌ای ارزشمند و الگویی قابل‌استفاده برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی تا همیشه خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با مروری بر سیره شهید آیت‌الله رئیسی، تصریح کرد: مشی آن شهید والامقام، ساده‌زیستی بود و نمونه‌هایی از این ویژگی اخلاقی را می‌توان در دریافت‌نکردن حق تولیت آستان قدس رضوی و دریافت نصف حقوق رئیس قوه قضاییه در دوران ریاست خود در این قوه، دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: از دانشگاه‌ها توقع این است که سبک مدیریتی شهدای خدمت را در قالب پایان‌نامه‌ها، فعالیت‌های پژوهشی و ارائه‌ در نشست‌های علمی‌ دانشجویان به‌صورت مجموعه‌ای مدون به نظام سیاسی دنیا عرضه و ارائه کنند.

وی ادامه داد: لازم است در دانشگاه‌ها به‌ویژه در رشته‌ها علوم سیاسی و علوم اجتماعی پیرامون الگوی سبک مدیریتی اداره کردن کشور به صورت جداگانه برای رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و سایر این شهدا یک کار علمی قوی و دقیق صورت بگیرد؛ و دانشگاه‌های استان کرمانشاه این ظرفیت را دارند که در این عرصه پیش‌قدم باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین غفوری اسوه‌سازی و الگوپردازی را از کارهای حوزه علمیه و دانشگاه برشمرد و افزود: دانشجویانی که امروز دانشجو هستند، فردا در جایگاه‌های مدیریتی قرار خواهند گرفت و باید بدانند که موفق‌ترین روش مدیریتی در اداره کشور و در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی توسط این شهدای گران‌قدر خدمت، رقم خورد.

وی در پایان اضافه کرد: حوزه و دانشگاه باید در این عرصه اسوه‌سازی و الگوپردازی از همه سبقت بگیرند چراکه این روش، یک الگو و اسوه است و شهید رئیسی و همراهانش حقیقتا یک سنت حسنه ماندگار هستند.

در انتهای این مراسم که با حضور هیئت رئیسه، جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد پس از تلاوت قرآن کریم، شعر خوانی و مدیحه سرایی در رسای شهیدان خدمت؛ نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین غفوری اقامه شد.

خبرنگار: رضا اسدزاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1231890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =