آسیب چند خودرو بر اثر سقوط سنگ در جاده کندوان

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس از سقوط سنگ از ارتفاعات به روی تعدادی خودرو در محدوده هزار چم جاده کندوان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی صفایی روز دوشنبه افزود : این حادثه شب گذشته حوالی ساعت ۲۲ در محدوده هزار چم به وقوع پیوست که به ۲ دستگاه خودروی سواری خسارت جدی وارد شد و افزون بر آن به علت عرض کم معبر و تاریکی شب عابران سواره چند ساعتی پشت ترافیک معطل شدند.

بیشتر بخوانید:

محور کندوان مسدود شد / ریزش سنگ بر اثر بارش باران

طبق گزارش ها، روز چهارشنبه هفته گذشته هم در همین نقطه تعدادی سنگ از بالا به کف جاده سقوط کرد و متاسفانه خسارت جبران ناپذیری به ۲ دستگاه خودرو وارد شد.

این مسئول اظهار کرد : مدت ۲ سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد ریال بابت ایمن سازی این محور هزینه شد و ضمن آنکه بابت دیواره سازی و نصب توری سنگ در محدوده هزارچم هم تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و پیمانکار همچنان مشغول ایمن سازی این نقطه حادثه خیز هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم در اسفند ماه سال گذشته در حاشیه بازدید از روند ایمن سازی این گذرگاه به رسانه ها گزارش داد: سعی ما این است تا ۲ سال آینده هشت تا ۹ نقطه ریزش سنگ های جاده چالوس واقع در مازندران و همین تعداد در استان البرز ایمن سازی کنیم.

رضا اکبری گفته بود که تاکنون تاکنون ۷۳۰ میلیارد ریال از جمله برای لق گیری، انفجاری، خط کشی تابلو ها هزینه شده است و پیش بینی برای انجام این موارد در سال آینده حدود ۲ هزار میلیارد ریال است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1232013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =