روستای خرماکلا به سوگ رئیس‌جمهور نشست

مراسم سوگواری شهدای خدمت با حضور معاونت روستایی ریاست جمهوری در خرماکلا، آخرین روستایی که رئیس‌جمهور شهید در آن حضور یافت، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، مراسم شهدای خدمت با محوریت خادم جمهور آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی با حضور دکتر سیدامیرحسین مدنی، معاونت روستایی ریاست جمهوری، مدیران استانی و شهرستانی، فرمانده سپاه، نیروی نظامی، انتظامی و روسای ادارات شهرستان، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم قدرشناس و شریف روستای خرماکلا و منطقه دهستان بالاتجن با اجرای برنامه‌های مختلف در مجتمع آموزشی برکت روستای خرماکلا برگزار شد.

روستای خرماکلا همان روستایی است که شهید رئیسی در ۱۰ روز قبل از شهادت آنجا حضور یافت که با شادمانی و جشن مردم بومی روستا همراه بود و اینک پس از شهادت این مرد بزرگ، روستای خرماکلا به سوگ رئیس‌جمهور مردمی نشسته و مراسمی همراه با غم و اندوه فراوان در این روستا برگزار کردند.

گفتنی است که مجتمع آموزشی برکت مرحوم حاج حسن اصغرزاده روستای خرماکلا و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۳۰۰ تخت‌خوابی رازی قائمشهر، دو پروژه بسیار مهم این شهرستان قائمشهر بود که در دور دوم سفر استانی هئیت دولت به استان مازندران و با حضور سید محرومان و هئیت همراه افتتاح و به بهره برداری رسید که هم خاطره‌ای شیرین و هم تلخ برای مردم استان به ویژه شهرستان قائمشهر به ثبت رسید.

در حاشیه این مراسم سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور با بیان اینکه این روستا آخرین روستایی است که رئیس جمهور در طول عمرشان در آن حضور داشت از این روستا به عنوان یک الگو برای کشور یاد کرد.

مدنی با اشاره به اینکه، ما انسان بزرگی را از دست داده‌ایم، اظهار داشت: ما هنوز متوجه نیستیم چه نعمتی را خدا از ما گرفت و امیدوارم خدا به ما توفیق بدهد تا راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

مدنی با بیان اینکه، هر آدمی به هر شهرتی می‌رسد به یک عنوانی گره می‌خورد، افزود: آیت الله رئیسی به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) گره خورده بود، با اینکه ۲۰ سال در قوه قضائیه خدمت کرده بود، اما مردم ایشان را به نام خادم‌الرضا می‌شناسند.

این مسئول عنوان کرد: کشور یک شبه عزیزی را از دست داد، اما شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیشترین ضربه را در از دست دادن ایشان احساس کرد، یک تنه ایستاد و وظیفه خود دانست تا همه را به آرامش دعوت کند و این انقلاب را حفظ کند.

معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به مردمی بودن رئیس جمهور، ادامه داد: با اینکه در کشور مسئول زیاد دیدیم، اما مردمی بودن و بی‌تابی برای مردم و توجه خاص به روستاییان، آیت‌الله رئیسی را از دیگران متمایز می‌کرد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع کارگران و واحدهای تولیدی برای ایشان خیلی اهمیت داشت و وقتی وارد کارخانه تازه احیا می‌شد از تولید دوباره بسیار خرسند می‌شد.

مدنی به تشییع عظیم پیکر رئیس جمهور در تهران و شهرهای دیگر اشاره کرد و افزود: مردم احساس کردند یک یار و پشتوانه خود را از دست دادند و حتی کسانی که به ایشان رأی نداده بودند هم آمده بودند.

معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه به واسطه این مرد بزرگ خدا به این مسئولان آبرو داد، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی می‌گفت من یک طلبه ساده‌ام و همین طلبه آبروی علمای بزرگ حوزه‌های علمیه شد و همچین مردی در راه خدمت به مردم در یک روستای محروم با آن غربت از این دنیا پرکشید و شهید شد.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1232066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =