به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سیستان و بلوچستان، محمدمهدی زارعی در دیدار با نماینده حوزه انتخابیه خاش و فرماندار این شهرستان افزود: در ۲ هفته گذشته سه سالن مسافری نسیم در سازمان قطار محلی زاهدان - خاش جایگزین سالنهای قبلی شد، بنابراین طی پایش مستمر گروه نظارت بر امور مسافری؛ میزان رضایتمندی مردم از خدمات راه آهن افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه راه آهن برنامهای برای حذف قطار محلی خاش ندارد، اظهار کرد: در راستای خدمات دهی به ساکنان روستاهای حد فاصل زاهدان به خاش، قطار محلی خاش در ایستگاههای راه آهن میرآباد و دهپابید برای مسافرگیری و پیاده کردن مسافر توقف دارد.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق ادامه داد: ظرفیت اقتصادی راه آهن زاهدان به چابهار با ساخت خط دوم مسیر ریلی زاهدان به میرجاوه مضاعف میشود.
وی گفت: راه آهن زاهدان به میرجاوه تامین کالاهای اساسی پاکستان را تسهیل میکند و نقش بسزایی در زمینه کاهش ترافیک، سوانح جادهای و افزایش میزان بار راهآهن دارد.
زارعی بیان کرد: ساخت راه آهن زاهدان به میرجاوه در قالب ماده ۲۳ در حال پیگیری بوده و یکی از پروژههای اولویتدار کشور به شمار میرود که مجوز پدافند غیر عامل اخذ شده و برای اخذ مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و تهیه ارزیابی زیست محیطی پروژه با مشاور ذیصلاح قرارداد منعقد شده است.
وی تصریح کرد: حمل فرآوردههای نفتی و تولید کارخانه سیمان خاش توسط ناوگان ریلی موجب کاهش ترافیک و سوانح جادهای میشود؛ نزدیکبودن مخازن فرآوردههای نفتی به ریل و اختلاف ارتفاع موجود، امکان بارگیری و تخلیه فرآوردهها به صورت ثقلی را فراهم کرده و طبق تفاهمنامه شرکت ساخت و توسعه و سیمان تامین، در صورت اراده مدیریت سیمان خاش، ساخت خط آنتنی با هزینه حداقلی میسر شده است.
ارزآوری حوزه راه و راه آهن سیستان و بلوچستان برای کشور
نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حوزههای راه، راه آهن و گاز در سیستان و بلوچستان در آینده برای کشور ارزآوری خواهند داشت.
علی کرد اظهار کرد: در زمینه تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده، کار بزرگی انجام شده است.
وی افزود: ساخت راه آهن آرزوی دیرینه مردم این منطقه بود که به همت کارگزاران نظام به سرانجام رسید.
نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش بیان کرد: ابنیه فنی و ایستگاه راه آهن خاش به افزایش زیبایی سیمای بصری شهر خاش کمک شایانی کرده است، بنابراین ادارات شهرستانی باید با هم افزایی به توسعه راه آهن کمک کنند.
وی ادامه داد: مزیت های مرز رسمی میرجاوه، ضرورت ساخت خط دوم راه آهن زاهدان به میرجاوه را دو چندان کرده و این مهم باعث رونق گرفتن منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما