تهران-ایسکانیوز: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فراخوان احمد مسجد جامعی برای حضور در کتاب فروشی ها پاسخ داد.  او که در قم به سر می برد پنجشنبه 29 آبان در برخی  کتابفروشی های قم از جمله کتاب فروشی انصاریان حاضر خواهد شد.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر، طی فراخوانی از مردم و اهل فرهنگ خواست که به مناسبت هفته کتاب پنج شنبه، ۲۹ آبان به کتابفروشی‌های مستقر در محل زندگی و کار خود بروند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای تشویق و ترغیبت مردم به کتابخوانی در کتابفروشی های قم حاضر می شود و با ناشران، کتابفروشان و مردم دیدار و گفت و گو می کند.

به جز علی جنتی ، بسیاری از علما و همچنین  شخصیت های  فرهنگی ، هنری ، سیاسی و اجتماعی اعلام کرده اند که روزپنجشنبه در کتابفروشی های شهر تهران و نیز شهرهای دیگری مانند قم، شیراز، اصفهان و مشهد حاضر خواهند شد

پیش از این محمدتقی انصاریان، مدیر انتشارات انصاریان قم، اعلام کرده بود که  چند تن از علمای قم به دعوت احمد مسجدجامعی برای حضور در کتابفروشی‌ها پاسخ مثبت داده‌اند.بر این اساس آیت‌الله ابراهیم جناتی، آیت‌الله سیدمحمد جواد طباطبایی بروجردی، آیت‌الله سید محمد یثربی کاشانی، و آیت‌الله سیدمحمد ابن الرضا خوانساری ضمن استقبال از فراخوان اهل فرهنگ و اندیشه برای حضور در کتابفروشی ها اعلام کرده‌اند که برای تشویق و ترغیب مردم برای کتابخوانی در کتابفروشی ها حضور پیدا می‌کنند.

همچنین آیت‌الله مصطفی محقق‌ داماد با استقبال این فراخوان، روز پنجشنبه ساعت 10 صبح در بنیاد موقوفه ایرج افشار و در محل کتابفروشی آینده، واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع زعفرانیه حاضر می‌شود و عصر پنجشنبه هم از ساعت چهار در مرکز نشر علوم‌اسلامی، واقع در خیابان شریعتی، ایستگاه پل‌ رومی حضور خواهد داشت.
کد خبر: 147045

وب گردی

وب گردی