ایسکانیوز: نیروهای ارتش با پشتیبانی کمیته های مردمی یمن، شهر عدن در جنوب این کشور را از چندین محور محاصره کردند. برخی خبرها از کنترل ارتش و کمیته های مردمی بر منطقه باب المندب حکایت دارد. سخنگوی جنبش انصار الله یمن ظهر امروز اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله هنوز وارد شهر عدن نشده اند و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فرار کرده است.

به گزارش شبکه خبری العالم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله ظهر امروز در مصاحبه با شبکه خبری العالم درباره آخرین تحولات جنوب یمن گفت: نیروها هنوز وارد عدن نشده اند و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، در قصر نبوده است و اکنون درحال پیگیری هستیم که وی کجا به سر می برد.

وی تصریح کرد: گفت وگوهای سیاسی در یمن از شانس بیشتری برخوردار شده است زیرا این عبدربه هادی منصور بود که در برابر آن مانع تراشی می کرد.

یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن نیز گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به خانه عبدالهادی منصور هادی رسیدند.

یک منبع امنیتی یمنی نیز ظهر امروز با تایید این خبر گفت: عبدربه منصور هادی عدن را به مقصد خارج از کشور ترک کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی یمن اعلام کرد: کمیته انقلابی یمن برای هرکس که علی عبدربه منصور هادی را دستگیر کند، 20 میلیون ریال معادل تقریبا یکصد هزار دلار پاداش تعیین کرد.

خبرنگار این شبکه خبری در یمن با اشاره به کنترل ارتش و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله بر پایگاه هوایی العند گفت: کنترل بر پایگاه العند بعد از فرار وزیر دفاع سابق یمن از این پایگاه صورت گرفت.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی درحال تامین امنیت پایگاه العند هستند و عناصر مسلح وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن قبل از فرار از این پایگاه، دست به به سرقت و چپاول گسترده در آن زدند.

خبرنگار العالم تصریح کرد: نیروهای یمنی و کمیته های مردمی همچنین توانستند بندر راهبردی "مخا" در دریای سرخ را به کنترل خود در بیاورند.

به گفته وی، خبرهایی درخصوص کنترل ارتش و این کمیته ها بر منطقه باب المندب وجود دارد.

وی تصریح کرد: ارتش یمن و کمیته های مردمی تعدادی از افسران و نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی از جمله محمد صالح طماح فرمانده پایگاه را به اسارت گرفتند.

خبرنگار العالم گفت: تیپ 33 زرهی نیز بر دو منطقه الملاح و الحبیلین بین استان های لحج و الضالع در جنوب یمن کنترل یافته و درحال ادغام شدن در ارتش و کمیته های مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شهر الحُوطة مرکز استان لحج را بعد از فروپاشی صفوف عناصر مسلح رئیس جمهور مستعفی یمن به کنترل درآورند.

وی همچنین از آماده باش کامل در استان صعده در مجاورت عربستان خبر داد و افزود: یک میلیون نفر برای جنگیدن در کنار ارتش و کمیته های مردمی داوطلب شده اند.

خبرنگار العالم گفت: شهر صنعا نیز امروز شاهد حضور گسترده مردم در میدان السبعین برای تشییع پیکر شهدای حملات انتحاری اخیر به نمازگزاران دو مسجد بدر و الحشوش است.

وی همچنین گزارش داد که عربستان، امارات و کویت نیز دفاتر دیپلماتیک خود را تخلیه کرده و شهر عدن را ترک کردند.

خبر دیگر از یمن نیز حاکی است سفیر مصر در یمن و اعضای کنسولگری این کشور امروز شهر عدن را به مقصد قاهره ترک کردند.

در همین حال، برخی منابع رسانه ای نیز گفتند: ارتش یمن و کمیته های مردمی از سمت منطقه شبوه وارد منطقه عدن شده و سرتیپ محمود الصبیحی و ناصر برادر عبدربه منصور هادی را دستگیر کردند.

این منابع افزودند: ارتش و کمیته های مردمی سرتیپ ستاد فیصل رجب از طرفداران رئیس جمهوری مستعفی یمن را در حومه شهر الحوطه دستگیر کردند.

برخی منابع یمنی نیز گفتند: بخشی از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وارد شهر مکراس در استان ابین شده و به سمت شهر لودر در حرکت هستند.
کد خبر: 244263

وب گردی

وب گردی