تهران –ایسکانیوز:  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم گسترش اشتغال کوچک در کشورگفت: به منظور افزایش اشتغال باید سطح آموزش را ارتقا دهیم که این امر با گسترش برگزاری آموزش های مهارتی مجازی و سیار قابل توسعه است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، علی ربیعی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سه طرح ملی این سازمان با اشاره به لزوم ارتقای آموزش در کشور،اظهار داشت: توانمند کردن افراد مهمترین سیاست کشور است به ویژه افرادی که به نوعی از معلولیت و بیسوادی رنج می برند و در فرصت های نابرابر نتوانسته اند در عرصه کار حضور پیدا کنند.


وی افزود: سیاست های اشتغال در سال 1394 اصلی ترین سیاست کشور است و دو منبع مهم منابع انسانی و اشتغال گسترده می تواند موتور محرک این سیاست محسوب شود.


ربیعی با اشاره به لزوم گسترش اشتغال کوچک در کشور، تصریح کرد: ایجاد یک شغل 850 میلیون تومان در برخی از بخش های اقتصادی هزینه در بر دارد از همین روی اهمیت آموزش منابع انسانی از طریق مهارت و تمرکز بر منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان آنکه تلاش می کنیم که بیشترین خدمت رسانی از طریق شبکه های مجازی در کشور انجام شود، ادامه داد: به همین منظور دفترچه های بیمه جمع آوری می شود و از طریق شبکه های مجازی این خدمت رسانی انجام خواهد شد. مچنین به منظور ارتقای آموزش در کشور بن کارت های مهارتی را به کارگران و خانواده های آنان اعطا خواهیم کرد چرا که کارگران در جامعه، تولید محور هستند.


وی با اشاره به لزوم نیازمندی شغلی در کشور،تصریح کرد: نیازمندی شغلی برای توسعه کارآفرینی در کشور باید انجام شود و در زمینه گسترش مهارت جویی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.


وی ادامه داد: در کمیسیون تخصصی شورای اشتغال کشور نشست های متعددی را به منظور افزایش منابع انسانی با رویکرد مهارتی تشکیل داده ایم تا این امر هرچه بیشتر در کشور توسعه یابد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: باید این نگرش را که پول، پول می آورد تغییر دهیم و باید کار را جایگزین آن کنیم چرا که افزایش کارهای مهارتی و کارگران مهارتی عنصر اصلی توسعه شغل در جامعه هستند.


وی با اشاره به رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه افزود: فعالیت های جدید در جهت بهبود زندگی مردم و کاهش رنج آنها از مهمترین برنامه های دولت است و اعطای وام های جدید از جمله برنامه هایی است که برای توسعه اشتغال در کشور لازم است.


ربیعی ادامه داد: همچنین در بخش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش مجازی را به کار گرفته ایم تا از طریق رایتل که در اختیار این سازمان قرار دارد بتوانیم آموزش های مهارتی سیار را افزایش دهیم و این تعامل هم در بخش تعاون، صندوق و معاونت اشتغال وجود دارد که چندین ماه برای این امر تلاش کرده ایم تا فقدان آموزش مهارتی سیار را جبران کنیم.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: ارایه نظام های تشویقی به کارگران از دیگر برنامه هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارزش نهادن به کارگران و خانواده های آنها به کار بسته که از جمله آن ها می توان به آموزش سیار و توزیع بن کارت های رایگان اشاره کرد.



کد خبر: 256101

وب گردی

وب گردی