تهران-ایسکانیوز: مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی 8 هزار و 498 نفری مددجویان غیرعمد در سال 93خبر داد.


اسدالله جولایی گفت: درحال حاضر متاسفانه به‌دلیل عدم اعمال اقدامات پیشگیرانه به صورت آینه‌وار، موجودی زندان‌های کشور با کمی تفاوت تعداد 7 هزار و 773نفر را نشان می‌دهد.
او مجموع بدهی زندانیان نیازمند آزادشده در سال 93 را معادل مبلغ 725 میلیارد و 98 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از کل این بدهی ،اولیاءدم، شاکیان و طلبکاران در فرآیند آزادی حدود 42درصد گذشت کردند.
او نقدینگی خود این محکومان را کمتراز 32 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با کمک شعب ستادهای دیه استانی و همکاری خوب مددکاران زندان‌ها برای آزادی این۸هزار و 498 زندانی موفق به تخفیف مبلغی در حدود 302 میلیارد تومان بودیم.
مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به استان هایی که بیشترین گذشت را داشته اند گفت: استان فارس (با مبلغ 58 میلیارد ریال)، خراسان‌رضوی (20 میلیارد ریال) و تهران (با گذشت 19 میلیاردی) بیشترین گذشت را داشتند .


139110050002323
جولایی گفت: جالب است بدانید استان‌هایی مانند کرمان، مرکزی، خراسان جنوبی بیش از نیمی از مبلغ کل بدهی را از سوی شاکیان خصوصی پرونده‌ها رضایتمندانه اخذ کرده‌اند.
اوشاکیان را اولین خیران این نهاد مردمی خواند وگفت: با همکاری و همیاری اولیاءدم و طلبکاران، سال گذشته موفق شدیماز مبلغ کل بدهی مددجویان رهایی یافته از سوی این ستاد را تا بیش از 40 درصد تخفیف بگیریم.
مدیرعامل ستاد دیه کشورعملکرد والدین را در تحکیم بنیان یک خانواده جدید موثرترین عامل عنوان کرد و گفت: متاسفانه در محکومیت‌های مالی شاهدیم تعدادی از جوانان بر اساس تعهدات نابجای خانواده‌ها بدون لحاظ توانایی مالی مهریه‌های سنگین و غیرمعقول را بدون توجه به استطاعت مالی قبول کرده و در ادامه بر اساس همین دین واجب راهی زندان می‌شوند.


IMG10533350
او حبس بیش از 1500 جوان محکوم به مهریه را حذف سرمایه ارزشمند ملی دانست و گفت: بیشترین میزان اخذ گذشت رضایتمندانه شعب ستادهای دیه استانی مربوط به همین مددجویان آماده به کاری است که صرفا بر اساس چشم و هم‌چشمی محکوم به حبس می‌شوند.
مدیرعامل ستاددیه کشور با بیان اینکه زنان (به‌ویژه زنان سرپرست خانواده) همواره از اولویت‌های ما در بحث آزادی هستند، گفت: از جمع محبوسان سال 93 تعداد 292 زندانی محکوم مالی تحت حمایت این نهاد مردمی با حمایت مردم نوع‌دوست کشور آزاد و به جمع خانواده بازگشتند.
او با اشاره به طرح ویژه این ستاد مردمی در روز زن، گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) از جمع ۷۰ نفری زندانیان زن (تا تاریخ ۲۱فروردین‌ماه) تمامی بانوانی که سرپرست خانواده بودند در این روز مبارک آزاد و پرونده دیگر مددجویان برای تسریع در روند رسیدگی در حال بررسی هستند.


کد خبر: 256578

وب گردی

وب گردی