تهران- ایسکانیوز: حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی روز معلم را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

می توان در سایه آموختن گنج عشق جاودان اندوختن

اول از استاد، یاد آموختیم پس، سویدای سواد آموختیم

از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت اندیشمند جهان اسلام و متفکر انقلاب اسلامی علامه آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد.

مسلما تعلیم و تربیت رکن اصلی تعالی، رشد و توسعه هرجامعه است؛ آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت اصحاب آموزش و پرورش و علم جویی. معلمان و عالمان دلسوز با تعهد و مسوولیت پذیری‏ در قبال جامعه آینده مادی و معنوی یک کشور را تضمین می کنند، چرا که جامعه زنده و با صلابت برخاسته از نیروی انسانی توانمند حاصل می شود و نیروی انسانی توانمند حاصل انسان پروری و تربیت معلمان توانمند و فرهیخته است.

شهید مطهری الگویی تمام عیار برای همه معلمان، جویندگان علم و خانواده بزرگ تعلیم و تربیت بوده و هست، آثار ارزشمند به جا مانده از این علامه فقید در کنار درس گفتارها، زندگی سراسر مبارزه، اهتمام به تربیت نسل مهذب از ایشان اسوه ای بی نظیر در تلفیق علم و عمل و معلمی مبارز ساخته است.

معلم شهید مطهری با علم و اعتقاد به مسیر آزاداندیشی و حفظ کرامت انسانی که از اصول اسلامی و اخلاقی به شمار می آید، همواره تحجر، افراط گرایی و جزم اندیشی را مانع بزرگی برای تحقق آرمانهای یک ملت قلمداد می کرد و جان گرانبهای خود را در این راه فدا کرد.

وجود چنین ستاره های درخشانی در آسمان تعلیم و تربیت ایران اسلامی وظیفه همگان را نسبت به گرامیداشت و پاسداشت شان و شرافت معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می کند؛ معلمان و استادانی که با وجود همه ناملایمات و تنگناهای مادی، دولت معلمی و کرسی استادی را به هر جاه و منزلت دیگری ترجیح داده اند.

در خاتمه، جا دارد از استاد شهید مرتضی مطهری که معلمی آگاه و بصیر بود و همچون همه معلمان انسانی وارسته و دردمند، یاد کنیم و به روح پرفتوح او و همه معلمان انقلاب همچون دکتر علی شریعتی درود بفرستیم.

این روز گرانقدر را به همکاران عزیزم، معلمان و استادان فرهیخته به ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان مدارس سازمان سما تبریک می‏گویم و از خداوند منان می خواهم ما را در مسیر خدمتگزاری به استادان و معلمان بیش از پیش یاری کند.

حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 259379

وب گردی

وب گردی