پیرو دعوت مسئولین دانشگاه امیرکبیر از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از چند روز گذشته خبرگزاری های اصولگرا پیرامون حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی التهاب آفرینی را آغاز کردند.

2852293-4304294


بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی ( دو تشکل اصولگرا) از روز شنبه با پخش پیامک های تلفنی و ارسال پیام های تهدید آمیز نسبت به معتمدی ریاست دانشگاه  سعی در منصرف کردن مسئولین در دعوت از آیت الله هاشمی داشتند.

بدین منظور تعدادی از اعضای بسیج روز یکشنبه ساعت 12 تجمعی چند ده نفره مقابل مزار شهدای دانشگاه ترتیب دادند و از آنجا به ساختمان ریاست دانشگاه رفتند و با تهدید، ارعاب و توهین  به ریاست دانشگاه سعی در تغییر نظر مسئولین داشتند.

پس از آنکه معتمدی بر اساس قانون بر مواضع خود که مورد حمایت قاطبه دانشجویان است، ایستادگی کرد و بسیج دانشجویی  نتیجه ای از این مانور غیر قانونی نگرفت، یکشنبه شب در پیامی عمومی که توسط سامانه پیامکی انجمن اسلامی منتشر شد.

دانشجویان با اعلام آنکه این آخرین هشدار و اخطار ماست از دانشجویان همفکر خود در خواست کردند که مراسم حضور آیت الله هاشمی را برهم بزنند.

نهایتا روز دوشنبه از ساعت 9:30 صبح با اردوکشی و تظاهرات در صحن دانشگاه سعی در برهم زدن نظم دانشگاه و مراسم روز معلم را داشتند.

اکثریت دانشجویان که مخالف اینگونه التهاب آفرینی ها و تنش زایی های بسیج و انجمن اسلامی هستند، با حضور گسترده خود در مقابل سالن آمفی تئاتر دانشگاه و سر دادن شعارهایی در حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و رئیس دولت اصلاحات از حضور رئیس مجمع تشخیص در دانشگاه حمایت و از حق آزادی بیان دفاع کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

دانشجویان تا پایان حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه در پشت در آمفی تئاتر حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی از ایشان حمایت کردند.

 
کد خبر: 261101

وب گردی

وب گردی