به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی در حاشیه آیین گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کشور که در دبیرستان فروغ علم در تهران برگزار شد، گفت: در اسناد بالادستی و کتابهای درسی مباحث مفید مستقیم و غیرمستقیم درباره امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد. امیدواریم در فوقبرنامههایی که توسط معاونت پروررشی و تربیتبدنی پیگیری میشود بتوانیم با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر این سلیقه دینی را که متضمن رشد جامعه و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی است بسط و توسعه دهیم.
340 هزار دانشآموز تحت پوشش طرح شهاب
او درباره طرح شهاب گفت: این طرح تا قبل از ورود بنده به آموزش و پرورش اجرا نشده بود اما برای نخستین بار در سال 93 در دو منطقه از 32 اداره کل آموزش و پرورش و همچنین از هر استان یک منطقه شروع شد. این طرح در پایه چهارم آغاز و 130 هزار دانشآموز در سال جاری به این تعداد اضافه شده است و اکنون میتوان گفت بیش از 340 هزار دانشآموز در این طرح قرار دارند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح باید نیروی انسانی مورد نیاز تدارک و نظارتها انجام شود، گفت: پروژه تحقیقاتی را شروع کردهایم که پیرامون اثربخشی این طرح است و امیدواریم در سالهای آینده با شدت بیشتری دنبال شود.
آئین نامه اجرایی ترمیم نمرات امتحانات نهایی در حال تدوین
فانی درباره ترمیم نمرات امتحان نهایی دانشآموزان که چندی پیش در شورای عالی آموزش وپرورش مصوب شد، گفت: آییننامه اجرایی این طرح در حال تدوین است و ما دانشآموزانی داریم که سالهای قبل دیپلم گرفتند و معدل کتبی در آن زمان در کنکور تاثیری نداشته است اما اکنون تاثیر آن 25 درصد است. با این مصوبه این فرصت فراهم شده تا عقبافتادگی برای این گروه جبران شود. آییننامه اجرایی مربوط تا قبل از پایان سال تحصیلی امسال ابلاغ خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش درخصوص افزایش ضریب سوابق تحصیلی در کنکور سراسری گفت: براساس مصوبه مجلس کمیتهای متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس تشکیل شده بود. مصوبه چند سال گذشته این کمیته تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور بود که اکنون به 25 درصد رسیده است. پیشنهاد ما برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 35 درصد برای سال جاری بود که با آن موافقت نشد و دلیل آن این بود که میگفتند هنوز آمادگی لازم ایجاد نشده است. امیدواریم به تدریج این میزان افزایش یابد و ارزش بیشتری برای دانستههای دانشآموزان قائل شویم.
او درباره علت عدم تخصیص سرانه به بسیاری از مدارس گفت: بخشی از سرانه تامین اعتبار و توزیع شده است اما فعلا اولویتگذاری کردهایم تا مدارسی که نیاز بیشتری دارند سرانه را زودتر دریافت کنند.
وزیر آموزش وپرورش همچنین درباره وضعیت هدایت تحصیلی و دو مرحلهای شدن آن از سال آینده گفت: هدایت تحصیلی در نظام جدید 3-3-6 به شورای عالی آموزش و پرورش رفته است و پس از آنکه تصویب شود درباره آن اطلاعرسانی میکنیم.
20104