کرباسچی :تندروها احساس عدم جاذبه لازم برای مردم را دارند/افراطیون متوجه تاثیر منفی  رفتارشان  نیستند

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی بابیان اینکه عده ای وحشت دارند از اینکه حرف دیگری غیر از خودشان به گوش مردم برسد گفت: تندروها  احساس می کنند  حرفشان جاذبه لازم را برای مردمی که می خواهند به آنها رای دهند ندارد.

غلامحسین کرباسچی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به برخوردهای سلیقه ای تندروها در فضای انتخاباتی گفت: پیشینه این برخوردها به مجلس پنجم می رسد و اولین بار در جریان انتخابات این دوره از مجلس سخنرانی در مسجد حجت ابن الحسن داشتم که عده ای آمدند و آن مراسم را نا آرام کردند.

وی با تاکید بر اینکه این گونه برخوردهای ناهنجار در انتخابات وجود دارد ،گفت: هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم گفتگو و میتینگ ها و برخوردهای سیاسی گسترش بیشتری پیدا می‌کند و دولت با توجه به مجموعه مسائلی که در پیش رو دارد نمی تواند برخورد قهرآمیز با این نیروها انجام دهد.

دبیر کل حزب کارگزاران با اشاره به متشج شدن و لغو سخنرانی چهره‌های سیاسی در ماه‌های اخیر تأکید کرد: نکته حایز اهمیت در این اتفاق ها این است که این جریان نشان می‌دهد مجموعه ای وجود دارد که ناامید از رای مردم نسب به افکار و عقایدشان هستند و سعی میکنند فضا متشنج شوذ.

وی با بیان اینکه نیروهای تندرو با متشنج کردن فضا به دنبال این هستند تا حرف رقبایشان به گوش مردم نرسد ادامه داد: یعنی تنها توجیهی که برای چنین رفتاری در جامعه سیاسی ما وجود دارد این است که عده ای وحشت دارند از اینکه حرف دیگری غیر از خودشان به گوش مردم برسد. لذا این گروه احساس می کنند حرفشان جاذبه لازم را برای مردمی که می خواهند به آنها رای دهند ندارد .

کرباسچی بیان کرد : با توجه به سابقه حدود 20 ساله که رفتارهای افراطی هر از چندگاهی در جامعه رخ می دهد تعجبم در این است که چرا نیروهای تندرو متوجه این مسئله نیستند که با رفتارهای افراطی وتشنج آفرینی در واقع بی منطقی و تهی بودن افکار و عقایدشان برای مردم روشنتر میشود و همان مسئله که نمی‌خواهند اتفاق بیفتد حادث خواهد شد.

وی با اشاره به دسترسی مردم به فضای مجازی گفت: مردم به هر حال امروز در فضای تبلیغاتی و اطلاع رسانی که وجود دارد با ابعاد مختلف انتقال افکار و عقاید در فضای مجازی و غیرمجازی و شبکه های اطلاع رسانی دست به گریبانند و این مسئله ای نیست که از آن آگاه نشوند.

دبیر کل حزب کارگزارن گفت:رفتار های ناهنجار ، ضرب و شتم و فریاد راه انداختن و تشنج آفرینی حتی همراهان افراد تندرو را نیز از آنها دور می کند و تأثیر منفی دارد و نمی دانم چرا این افراد و رهبرانشان که مردم را تحریک می‌کنند این مسئله را متوجه نمی‌شوندکه اینگونه برخوردها تأثیر معکوس دارد.

وی تصریح کرد: به جای اغتشاش در محفل ها آنها هم بیایند مانند همه نشست ها و مجالس مذهبی و غیرمذهبی که برگزار کردند بنشینند و حرف هایشان را در میان بگذارند تا اگر حرفشان برای مردم جاذبه داشت و مورد اقبال عمومی واقع شد به آنها رأی دهند.

کرباسچی ادامه داد: در صورت مقبول واقع نشدن افکار و عقاید آنها در جامعه نباید مردم را با حرکات تشنج آفرین ارعاب کرد لذا در مردم اثر عکس دارد و از آنها گریزان می شوند و نتیجه آن چیزی نیست که افراد افراطی دنبال آن هستند.

دبیر کل حزب کارگزاران در رابطه با اینکه تندروها می توانند در مجلس آینده جایگاهی داشته باشند،گفت: نمی توانیم پیش بینی نسبت به انتخابات داشته باشیم اما تحلیل شرایط موجود و افکار مردم و برخوردهای آنها نشانگر آن است که از افراد افراطی و کسانی که شعارهای تو خالی می دهند و به جای پرداختن به منافع ملی و اصلی کشور درگیر جناحی گری هستند بسیار روی گردانند. لذا در انتخابات پیش روی چه پیش آید این بحثی است که در مرحله اجرا مشخص می شود اما ظاهر افکار مردم روی گردانی از افراطیون است.

203/201

کد خبر: 548540

وب گردی

وب گردی