افتتاح سایت انرژی های تجدید پذیر و توربین بادی در واحد خمینی شهر

بمناسبت فرارسیدن هفته پژوهش با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران اجرایی دستگاه ها و سازمان های دولتی، سایت انرژی های تجدید پذیر و توربین بادی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم با حضور احمد رضوانی فرماندار شهرستان خمینی شهر ، دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر ، اساتید ، محققان و دانشجویان بطور رسمی سایت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه در اختیار دانش پژوهان دانشگاه ها حضور داشتند.

سایت انرژی های تجدید پذیر شامل یک توربین بادی 500 وات هیبریدی به همراه سلول های خورشیدی و دستگاه دخیره اطلاعات است که توانایی تولید انرژی در طول شبانه روز را داراست و اطلاعات ثبت شده توربین برای طراحی های تحقیقاتی کارشناسان ارشد و دانشجویان دکتر تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد .
فرماندار شهرستان خمینی شهر در هنگام افتتاح پروژه های تحقیقاتی ضمن تشکر از فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر ابراز امیدواری کرد با زیرساخت های وسیع در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر شاهد دستاوردهای بزرگ پژوهشی دیگر در این دانشگاه باشیم .

در ادامه نیز توربین بادی روتور عمودی به همراه ژنراتور از دیگر تحقیقاتعلمی بود که با حضور مسئولان ، مبتکران و محققان جوان به بهره برداری
رسید .

طرح و ساخت پره ساونیوس این توربین به همراه ساخت ژنراتور توسط اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه صورت گرفت که طی ماه ها فعالیت مستمر و تلاش طاقت فرسای دانش پژوهان به نتیجه رسید و در حال حاضر مورد استفاده علاقمندان قرار گرفته است . این توربین می تواند برق مورد نیاز یک خانواده را تأمین نماید و با استقبال محققان داخلی و خارجی مواجه شده است.

20101

کد خبر: 565425

وب گردی

وب گردی