مدیرعامل تامین اجتماعی: بیمه تاکسیرانان از امروز عملیاتی شد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه تاکسیرانان از امروز سه شنبه پس از یک وقفه کوتاه، دوباره عملیاتی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سید تقی نوربخش روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: رانندگان تاکسی طی سال جاری به دلیل نداشتن منابع موضوع بیمه با چالش روبه رو بودند که این موضوع، پس از رایزنی حل شد.
او گفت: بیمه تاکسیرانان سراسر کشور بر اساس تفاهم نامه میان این سازمان و سازمان هدفمندی یارانه ها منعقد شد که تاکنون یک میلیون راننده تاکسی تحت پوشش قرار گرفته اند.
او گفت در دولت دهم منابعی که پیش بینی شده بود به عنوان سهم دولت پرداخت نشد و در این زمینه مشکلاتی به وجود آمد اما در دولت یازدهم این موضوع دوباره از سر گرفته شد.
او گفت: به همین منظور از امروز، متقاضیان بیمه تاکسیرانان می توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و با توجه به اینکه فهرست آنان توسط شرکت تاکسیرانی به شعب ما داده شده است هیچ مشکلی برای تحت پوشش قرار دادن این افراد نداریم.
نوربخش با بیان اینکه 15 هزار تن در سال جدید از خدمات بیمه تاکسیرانان استفاده خواهند کرد، گفت: فهرست های تاکسی داران از بهمن 93 به شعب تامین اجتماعی داده شد و چنانچه آنان بخواهند از بهمن سال گذشته تحت پوشش باشند این امکان هم فراهم شده است و اگر بخواهند از امروز تحت پوشش باشند هم هیچ مانعی وجود ندارد.
به گفته او یک میلیون راننده درون و برون شهری تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که تعدادی از این افراد راننده تاکسی هستند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 13.5 درصد حق بیمه توسط دولت و 13.5 درصد دیگر آن را خود تاکسیرانان پرداخت می کنند و یکی از دلایل اجرای بیمه تاکسیرانان سختی کار این افراد بوده است.
نوربخش در ادامه با اشاره به اینکه از محل منابع هدفمندی یارانه ها رانندگان درون و برون شهری، صیادان، قالیبافان و اصناف کم درآمد تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: سقف ارایه خدمات بیمه ای و تحت پوشش قرار دادن قالیبافان 600 هزار تن بوده است.
او گفت: در بخش کارگران ساختمانی نیز امسال 250 هزار تن تحت پوشش قرار گرفتند و در مجموع یک میلیون و یکصد هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
نوربخش در ادامه به پرداختی منابع از سازمان هدفمندی در دولت دهم و یازدهم اشاره و گفت: در سه سال دولت دهم 200 میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار دادن این افراد پرداخت شد؛ این در حالی است که در یک سال دولت یازدهم 670 میلیارد تومان از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه ها به تامین اجتماعی پرداخت شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به صدور نسخه الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح آبان ماه برای بیماران خاص در یزد راه اندازی شد و در این زمینه پاسخ های مثبتی گرفته ایم که به طور قطع، طرح نسخه الکترونیک را به سراسر کشور تعمیم خواهیم داد تا تسهیلاتی برای بیمه شدگان ایجاد شود.
او ابراز امیدواری کرد که نسخه الکترونیکی در کشور طی سال های آینده عمومی شود؛ چرا که در راستای اجرای نسخه الکترونیکی تاکنون 18 قلم دارو برچسب اصالت خود را گرفته اند و قرار است تا 130 قلم با همکاری وزارت بهداشت در خصوص داروهای پرهزینه نیز برچسب اصالت گرفته شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه برای درجه بندی بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی هم گفت: در دی ماه 80 میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.
نوربخش درباره صدور کارت خرید کالا برای مستمری بگیران گفت: ما هماهنگی های لازم را انجام داده ایم و تضمین پرداخت ها نیز توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شده است و این طرح اکنون در حال انجام است و قرار است به گروه اول زیر یک میلیون تومان کارت خرید داده شود.

20102

کد خبر: 571891

وب گردی

وب گردی