سنددار کردن زمین های کشاورزی در اولویت است

رئیس سازمان امور اراضی کشور، گفت: سنددار کردن زمین های کشاورزی اولویت اول سازمان است.

به گزارش ایسکانیوز، قباد افشار،گفت: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی امروز یک ضرورت است.

وی، بر حفاظت از باغات در داخل کلانشهرهایی همچون تبریز تاکید کرد و افزود: متاسفانه در تهران حدود 10 هزارهکتار باغ داخل شهری به مسکن تبدیل و تغییرکاربری یافته است.

افشار، با بیان اینکه از سال 1357 تا سال 1392 یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییرکاربری یافته است و دیگر امکان تولید در آنها وجود ندارد، ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم مبتنی بر عقلانیت و آینده نگری و توجه به محیط زیست و منابع پایه کشور است.

وی، با بیان اینکه دولت دو ماموریت عمده را در این خصوص دنبال می کند، ادامه داد: تامین امنیت غذایی جامعه و حفظ منابع پایه که تامین امنیت غذایی منوط به حفاظت از منابع طبیعی که شامل آب ، خاک و اراضی کشاورزی و ایجاد تعادل در فضای اکولوژیکی بین کشاورزی و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی کشاورزی در بسیاری از نقاط کشور در حال اجراست ، گفت: از مزایای آن حل مسایل حقوقی مردم بر سر اراضی است.

وی، افزود : طرح کاداستر اراضی کشاورزی شامل عکسبرداری و تهیه نقشه جامع از اراضی کشاورزی در یک منطقه است و بانک اطلاعات اراضی با اجرای این طرح تکمیل می شود.

افشار، بخشی از مزایای تهیه نقشه و اطلاعات جامع از اراضی را راه حل مسایل حقوقی مردم و خرده مالکی ذکر کرد و گفت: با سنددار کردن اراضی بسیاری از تسهیلات و امکاناتی که دولت برای کشاورزان در نظر گرفته است آسان تر به آنان می رسد.

رییس سازمان امور اراضی کشور، افزود: کارگروه رفع تداخل ها در همه استان ها به بررسی مالکیت زمین ها می پردازد که اختیارات و تصمیم گیری ها نیز به استان واگذار شده است.

401401

کد خبر: 572033

وب گردی

وب گردی