پرهیز از برخورد سلیقه‌ای در نظارت و اجرای انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که حداقل شرط لازم برای شرکت در انتخابات مجامع هلال احمر، احراز فعال بودن اعضا و داوطلبان است، بر این مهم تاکید کرد که باید با تمام توان تلاش کرد تا از نهاد مردمی چون هلال‌احمر استفاده تبلیغاتی نشود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در گردهمایی رؤسای هیات‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: جمعیت هلال‌احمر نهادی کاملا مردمی با سابقه فعالیت بیش از 90 سال است که همواره خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه داده است.

او با بیان این که حاکمیت جمعیت هلال‌احمر، مردمی است، با تاکید بر اهمیت انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، افزود: انتخابات، حاکمیت جمعیت هلال‌احمر را تعیین کرده و از کوچک‌ترین بخش جمعیت هلال‌احمر واقع در شعب انجام شده و به ترتیب در یک مسیر آبشاری، کاندیداهای اصلح انتخاب می‌شوند.

ضیائی با تاکید بر این‌که در انتخابات هلال‌احمر، داوطلبان این جمعیت شرکت خواهند کرد، تاکید کرد: یکی از مواضع انتخاب کاندیداها، حضور داوطلبانی است که به این جمعیت خالصانه خدمت کرده‌اند. به این منظور باید اطلاعات تمامی داوطلبان، امدادگران و جوانان در بانک اطلاعاتی ثبت شود.

او با اشاره به این‌که فرآیند انتخابات هلال‌احمر از شهریور امسال آغاز شده است، افزود: مصوبات شورای عالی جمعیت هلال‌احمر که در اردیبهشت‌ ماه سال آتی برگزار خواهد شد، ابلاغ‌ و آیین‌نامه‌های لازم تدوین و تصویب ‌شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره نحوه نظارت بر انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، ادامه داد: حضور مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر برای نظارت بر این انتخابات، بر قوام و اعتبار این انتخابات افزوده است.

او با اشاره به نظارت بیش از 2000 تن بر چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، گفت: این افراد در 376 شعبه بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

پرهیز از برخورد سلیقه‌ای در نظارت و اجرای انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ضرورت برگزاری انتخاباتی پرشور و پرنشاط، تاکید کرد: در نظارت و اجرای انتخابات برخورد سلیقه‌ای نخواهیم داشت و تمامی موارد بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های مصوب انجام می‌شود.

او با اشاره به این‌که دبیرخانه مرکزی هیئت نظارت بر انتخابات، به‌صورت دائم در خدمت اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر است، افزود: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مجامع این جمعیت، داوطلبان ارشد جمعیت هلال‌احمر هستند که مسئولیت مهمی به آنها سپرده ‌شده است.

بنابراعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، ضیائی درباره برگزاری جلسات متعدد به‌ صورت ویدئو کنفرانس به‌ منظور هماهنگی برای برگزاری انتخابات بهتر، گفت: امکان برگزاری جلسات به‌صورت ویدئو کنفرانس از طریق مراکز هماهنگی و کنترل عملیات وجود دارد.

او تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر به‌ عنوان یک‌ نهاد غیرسیاسی باید ماهیت خود را حفظ کند؛ چراکه در صورت عدم حفظ و صیانت از غیرسیاسی بودن تشکیلات، کارکرد خود را در جامعه از دست می‌دهد.

20106

کد خبر: 586723

وب گردی

وب گردی