هرکدام از ما می توانیم یک نیکوکار باشیم/ گزارشی از همایش بنیاد کتایون ریاحی در حمایت از کودکان ناشنوا و هنرمندان سالمند

همایش بنیاد نیکوکاری کمک ، جهت حمایت از کودکان ناشنوا و هنرمندان سالمند ، روز شنبه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

نیوشا یعقوبی.ایسکانیوز: بنیاد کمک به مدیریت کتایون ریاحی در حدود 3 سال است که فعالیت خود را در ارتباط با کودکان ناشنوا آغاز کرده و با کاشت حلزونی قدرت شنیدن را به آنها عطا می کند.

امسال در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بنیاد کمک حمایت معنوی خود را از این جشنواره اعلام کرد و تا 10 روز حضور مستمر داشت. پیام او برای تک تک افراد و همه هنرمندان و مسئولین این بود که هرکدام از ما میتوانیم به سبک و شیوه خود یک نیکوکار باشیم. این بنیاد در نظر دارد در کنار فعالیت های انسان دوستانه تشکیل خانه سالمندان برای هنرمندان پیشکسوت این مرز و بوم به خصوص زنان تشکیل دهد.

کتایون ریاحی درباره چگونگی شکل گیری بنیاد کمک گفت: نزدیک به 3 سال است که بنیاد نیکوکاری کمک افتتاح شده است. در سال اول هر آنچه از دستمان بر می آمد انجام می دادیم ولی هدف مشخصی نداشتیم تا زمانی که هدف توسط دختری به نام پروانه به ما نشان داده شدو ما توانستیم با جمعیت ناشنوایان آشنا شویم.هر چه بیشتر با این افراد آشنا می شدیم برای خودمان گوش شنواتری پیدا کردیم و توانستیم پیام های هستی را بهتر دریافت کنیم.

او ادامه داد: امروز پس از 2 سال، فعالیت اصلی بنیاد کمک برای کودکان ناشنوا کاشت حلزونی گوش است . در این زمینه ما 110 جراحی را با موفقیت انجام داده ایم و این با مکان های دیگری که این عمل را انجام می دهند غیر قابل مقایسه است زیرا بنیاد کمک تنها بنیاد تخصصی ای است که در زمینه کاشت حلزونی گوش فعالیت می کند و بقیه بنیاد ها که در این زمینه فعالیت می کنند ممکن است یکی از فعالیت های آنان کاشت حلزونی باشد.ما نمیتوانیم آمار دقیقی ارائه دهیم که بنیاد کمک نسبت به دیگر بنیاد ها چه راندمانی داشته است.

ریاحی درباره هزینه های جراحی این کودکان گفت:هزینه جراحی این کودکان به صورت دولتی 6 تا 7 میلیون تومان و به صورت آزاد بین بین 30 تا 50 میلیون تومان است.درمیان این 110 کودک هم کودکان دولتی هم آزاد و هم اتباع خارجی وجود داشتند.باعث افتخار من است که اعلام کنم که طی سه سال فعالیت کلی و دو سال فعالیت تخصصی حلزونی گوش توانسته ایم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

او در پایان افزود: ابتدا من با پول تو جیبی خودم شروع کردم.به جای خرید جواهر،کفش و کیف مارک فلان، با چهار نفراین فعالیت را شروع کردیم. کم کم فرشته هایی به ما ملحق شدند و هر یک بالهای مارا برای پرواز در آسمان بلند کردند. ما هستیم تا از دولت و دولتمردان حمایت کنیم زیرا معتقدیم ما همگی یک ملتیم.

در ادامه سونیا پوریامین مجری و تهیه‌کننده با اشاره به فعالیت های مشترک بنیاد کودک با سایر بنیاد های خیره گفت: کتایون ریاحی با دو بنیاد خیریه با نام های بنیاد کامرانی و بنیاد نیکان جلسات متعددی را برگزار کرد. بنیاد کامرانی بنیادی است که قدمت 50 ساله دارد. موسس این بنیاد یک شهرک و دهکده آرمانی برای افراد نیازمند ساخته است و در حال حاضر این مرکز 500 نفر از زنان را تحت پوشش خود قرار داده است.برخی از این اقراد هیچ هویتی ندارند و برخی دارای معلولیت های مختلف هستند. این مرکز نیازمند کمک های متعدد است و هرکدام از ما میتوانیم به نحوی به آنها کمک کنیم.

او با اشاره به چگونگی بیمه این افراد اشاره کرد و افزود: مهم ترین نکته برای این عزیزان در نظر گرفتن مقوله بیمه برای آنهاست. این افراد نیازمند یک بیمه طلایی و پزشکانی هستند که مرتیب به این مناطق بروند و یا بیمارستانهایی که در صورت بروز مشکل بتوانند به آنجا مراجعه کنند.ساخت و ساز و خورد و خوراک سریعا آماده می شود اما مقوله مسائل درمانی مقداری پیچیده است.

پوریامین در پایان گفت:من تمامی این نکات را یادآور شدم تا هر کس که می تواند در این زمینه کمک کند.

در ادامه تینا پاکروان کارگردان فیلم نیمه شب اتفاق افتاد، به عنوان نماینده بنیاد کامرانی درباره چگونگی تاسیس این بنیاد خیریه گفت:مرحوم صیف الدین کامرانی بنیان گذار موسسه خیریه کامرانی 50 سال پیش یک دهکده آرمانی تاسیس کردند و در فضای سبز آن هیچ احساس تنهایی و ناراحتی وجود نخواهد داشت. این بنیاد نزدیک به 500 زن بی سرپرست، معلول و سالمند را تحت حمایت خود دارد. زیر مجموعه های دیگر این بنیاد دو مرکز سرطان سانترال 1 و 2، 15 درمانگاه در مراکز محروم، بیمارستان علی اصغر کودکان درخیابان ظفر،مرکز گامانایف ایران است.در این مرکز تومور های سرطانی را بدون برداشتن مغز و شکافتن جمجمه جراحی می کنند. آقای کامرانی در میدان انقلاب 5 سالن سینما دارند و تمامی هزینه های این سینما صرف این بنیاد خیریه می شود.

او تاکید کرد: اگر حمایت وزارت بهداشت، برای تاسیس مراکز درمانی برای افراد ساکن این شهرک وجود نداشته باشد و یا حمایت وزارت کار و بیمه تامین اجتماعی برای تامین بیمه این افراد هم چنین حمایت های بهزیستی از این افراد وجود نداشته باشد مشکلات زیادی به وجود خواهدآمد.

20106

کد خبر: 600042

وب گردی

وب گردی