این هواپیما گردشگران را به فضا می برد

شرکت ویرجین گلکتیک که رؤیای بردن انسان به فضا را دارد از هواپیمای فضایی جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ، حدود یک سال پیش بود که هواپیمای فضایی شرکت ویرجین گلکتیک در حین انجام پرواز آزمایشی سقوط کرد و ضمن کشته شدن یکی از خلبانهای آن حادثه ای تلخ در برنامه توسعه علوم فضایی رقم خورد.

حالا اما ریچارد برانسون مرد همه کاره ویرجین گلکتیک که به هر قیمتی رؤیای بردن انسان به فضا آن هم در دل هواپیمای فضایی را کنار نمی گذارد از نسل جدید سیستمهای فضایی خود موسوم به VSS Unity رونمایی کرده است.

این هواپیمای فضایی جایگزین نسخه قبلی و سؤال برانگیز SpaceShipTwo شده است.

یکی از نکات جالب توجه معرفی این فناوری جدید، استفاده از صدای ضبط شده استفان هاوکینگ معروف در معرفی VSS Unity به عنوان سیستم فضایی آینده ویژه انتقال گردشگران به مدار زمین بود.

هاوکینگ در این پیام اعلام کرد: اگر توانایی آن را داشتم و اگر برانسون مرا با خود به فضا می برد، پرواز با چنین سیستم فضایی برای من یک افتخار محسوب می شد. ما در حال ورود به عصر جدیدی هستیم.

به گفته کارشناسان، هواپیمای فضایی جدید شرکت ویرجین گلکتیک تماما توسط مهندسان زیرمجموعه ای از این شرکت موسوم به The Spaceship Company ساخته شده است تا این بار خیال ریچارد برانسون و سهامداران شرکتش از نبود نقص فنی در سیستمهای آن راحت باشد.

این شرکت در نظر دارد تا به زودی کار انتقال گردشگران به مدار زمین را با هواپیمای فضایی جدید خود آغاز کند.

20103

کد خبر: 601657

وب گردی

وب گردی