آغاز مذاکرات سئول و واشنگتن برای استقرار سیستم دفاع موشکی

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، واشنگتن و سئول کارگروهی تشکیل داده‌اند تا از امروز(جمعه) در خصوص استقرار سامانه "پدافند هوایی ارتفاع بالا" موسوم به (THAAD) در کره‌جنوبی که از سوی آمریکا پیشنهاد داده شده است، شروع به ‌مذاکره کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماه فوریه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد قصد دارد مذاکرات را با سئول در خصوص استقرار این سیستم در کره‌جنوبی به منظور حفاظت این کشور در مقابل تهدیدات موشکی کره‌شمالی آغاز کند.

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: این سیستم که از سوی فرماندهی نیروهای آمریکا در کره‌جنوبی(USFK) عملیاتی می‌شود، از کره‌جنوبی در قبال تهدیدات فزاینده موشکی و هسته‌ای کره شمالی دفاع می‌کند.

این خبرگزاری هم‌چنین به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی اخیرا در مراسمی برای آزمایش یک پرتابگر راکت چندمنظوره حضور پیدا کرده است و دستور آماده‌باش کامل تسلیحات هسته‌ای این کشور برای استفاده در هر زمانی را صادر کرده است.

گزارش‌ها در خصوص استقرار این سیستم در کره‌جنوبی در حالی منتشر می‌شود که فعالیت‌های پیونگ یانگ طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است. چین نسبت به استقرار این سامانه هوایی اعتراض و اعلام کرده که این سیستم می‌تواند تهدیدی برای پکن نیز باشد.

301302

کد خبر: 605062

وب گردی

وب گردی