مراسم تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور محمد دادگان و جمعی از معاونان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه از دو سال گذشته و با تأکیدات و پیگیری های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت ورزشی دانشگاه تمامی تلاش خود را برای گسترش و ترویج ورزش همگانی انجام داده است، اظهار داشت: سعی ما بر این بوده تا ورزش را به محیط های دانشگاهی ببریم و در کنار آن نیز به ارتقای ورزش حرفه ای بپردازیم.

وی با اشاره به تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساسنامه و هیأت مدیره این باشگاه انتخاب و بزودی مدیر عامل آن نیز تعیین می شود تا در فصل آینده تمامی تیم های دانشگاه تحت نظارت این باشگاه به فعالیت بپردازند.

دادگان افزود: خوشبختانه در ورزش حرفه ای موفق به کسب 6 سهیمه آسیایی شدیم که 2 سهیمه مربوط به تیم شمشیربازی، 2 سهمیه متعلق به تیم کاراته، یک سهمیه مربوط به تیم بسکتبال و یک سهمیه از آن تیم والیبال دختران دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اعلام خبر کسب عنوان نخست تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بانوان و آقایان در مسابقات آسیایی، گفت: تیم شمشیربازی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در کشور موفق به کسب عنوان نخست و در مسابقات بین المللی مقام دوم را کسب کرد. همچنین هفته گذشته تیم بسکتبال دانشگاه نیز در مسابقات غرب آسیا مقام سوم را از آن خود کرد.

دادگان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما همین است که ورزش حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت دوم یعنی پس از ورزش همگانی توسعه پیدا کرده و افتخاراتی را برای دانشگاه و کشور کسب کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این مسیر توانستیم در سال اول هفت سهمیه را از آن خود سازیم، افزود: تا کنون 10 تیم ما در باشگاه های کشور عنوان قهرمانی را از آن خود ساخته و امیدواریم که 4رشته دیگر ما نیز به عنوان قهرمانی در کشور دست یابد.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به دستور میرزاده رعایت جنبه های اخلاقی و انضباطی در مسابقات ملی و بین المللی یکی از مهمترین اهداف معاونت ورزشی دانشگاه است، گفت: انتظار ما این است که ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی در جنبه های رفتاری و اخلاقی همیشه زبانزد عرصه های ورزشی باشند.

رهنمای رود پشتی: تاسیس شعبات باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه در واحدهای دانشگاهی

رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام مدیران دانشگاه به ویژه دادگان در توسعه و ارتقای جایگاه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی مدیران این مجموعه باعث شده تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در عرصه های بین المللی ورزشی به کسب عناوین قهرمانی دست یافته و موجب سربلندی ایران شود.

وی با اشاره به حمایت میرزاده از جایگاه ورزش در سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این سند، برنامه محوری حوزه ورزش، بهره گیری از حداکثر ظرفیت های دانشگاه برای توسعه ورزش، توزیع متوازن منابع در سراسر واحدهای دانشگاهی بدون در نظر گرفتن نگاه جنسیتی از اهداف کلان دانشگاه ذکر شده است.

رهنمای رودپشتی همچنین ارتقا جایگاه ورزش همگانی و ارتقای ورزش حرفه ای با تاکید بر رشته های اولویت دار و تاسیس شعبات باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه در دیگر واحدها را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای افزایش زمین ها و سالن های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی از 400 به یک میلیون مترمربع خبر داد و افزود: در سال آینده نیز تعداد 700 برنامه ورزشی پیشنهاد و مصوب شده است که این تعداد تا سال 99، به 2هزار برنامه در سال افزایش خواهد یافت. همچنین تعداد مسابقات ورزشی در حال حاضر 5هزار و 400 مورد است که در سال 95 به 6 هزار مسابقه و در سال 99 به 8 هزار مورد افزایش خواهد یافت.

رهنمای رودپشتی در ادامه از افزایش 20 درصدی بودجه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال آتی خبر داد و افزود: با تصویب آیین نامه انجمن های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی امیدواریم شاهد پیشرفت روزبروز این حوزه باشیم.

طه هاشمی: برای ترویج روحیه ورزشکاری در میان تمامی دانشجویان باید از بودجه دانشجویی نیز استفاده شود

در ادامه مراسم، طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به تدوین پیوست فرهنگی در معاونت ورزشی دانشگاه گفت: در بحث اخلاقی هدف ما این است که دانشجویان و بالاخص ورزشکاران دانشجو، شخصیت فرهنگی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی گرایش ها احترام می گذارد، افزود: در حوزه ورزش موضوع اخلاق و شخصیت فرهنگی بیش از سایر حوزه ها خود را نشان می دهد بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی خطاب به ورزشکاران حاضر در مراسم گفت: شما علاوه بر اینکه در این دانشگاه تحصیل می کنید حق بزرگی بر گردن ما دارید و آن این است که موجب اعتلای نام دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات ملی و بین المللی می شوید.

وی ادامه داد: برای ترویج روحیه ورزشکاری در میان تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیاز است در موارد ضروری از بودجه مربوط به دانشجویی نیز استفاده شود.

احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین دکتر دادگان معاون ورزشی دانشگاه قدردانی کرد.

در پایان مراسم، جمعی از بازیکنان تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی، پیراهن بازیکن شماره یک خود را به رسم قدردانی به دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیم کردند.

همچنین در این مراسم از ورزشکاران، مدال آوران و قهرمانان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مختلف با اهدای لوح تقدیر شد.

604/602

کد خبر: 605577

وب گردی

وب گردی