کسب دو مدال طلا و یک برنز از سوی دانشجوی سما همدان در جشنواره اختراعات و ابداعات سوییس

دانشجوی کارشناسی رشته کامپیوتر سما دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جشنواره اختراعات، ابداعات و ایده‌های سوییس موفق به کسب دو مدال طلا و یک برنز ایده‌های برتر شد.

به گزارش ایسکانیوز، الهه زارع اکباتانی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با ارسال و ارائه سه طرح خلاقانه که همگی گواهی ثبت اختراع دریافت کرده‌اند، با عنوان‌های«دستگاه واکر سالمندان و معلولین»، «ماسک جوشکاری نانو» و «پوشک نانو» موفق به کسب دو مدال طلا و یک برنز به همراه 4 دیپلم افتخار از نمایشگاه بین‌المللی اختراعات سوییس (ژنو) ۲۰۱۶ شد.

این اختراعات در بخش مسابقات این عرصه بین‌المللی ارائه شد و پس از داوری و انجام بررسی‌های دقیق از سوی هیات داوران که تیمی متشکل از ۸۵ داور با تخصص‌های ویژه بودند، منجر به کسب دو مدال طلا برای دستگاه واکر و ماسک جوشکاری نانو و کسب مدال برنز برای پوشک نانو شد و مراسم اعطای مدال با حضور مسئولان و شخصیت‌های برجسته علمی کشور سوییس برگزار شد.

دستگاه واکر سالمندان که مجهز به تشک هوا و سامانه موقعیت‌یاب است در مواقع اضطراری به کمک سالمندان و معلولان آمده و از آسیب‌دیدگی آنها جلوگیری به عمل می‌آورد و موقعیت دقیق جغرافیایی را از طریق پیامک در اختیار خانواده فرد قرار می‌دهد. ماسک جوشکاری نانو هم به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که از بروز ضایعات چشمی، خشکی چشم و میگرن جلوگیری می‌کند.

در این دوره از مسابقات که از ۲۵ لغایت ۳۰ فروردین‌ در شهر ژنو سوییس برگزار شد بیش از ۹۰۰ مخترع، مبتکر و ایده پرداز از ۴۴ کشور جهان در قالب ۹۱ تیم به رقابت پرداختند.

20101

کد خبر: 628444

وب گردی

وب گردی