ایسکانیوز: جدایی‌طلبان اوکراین می‌گویند پس از درخواست مسکو از آن‌ها، حاضرند  با ایجاد «کرویدور انسان‌دوستانه» به سربازان تحت محاصره ارتش اوکراین اجازه گریز دهند.

به گزارش رویترز، دولت کی‌یف هنوز پاسخ مشخصی به این اظهارنظر جدایی‌طلبان نداده اما عنوان کرده است که این موضوع به خوبی نشانه‌ای از «وابستگی مستقیم جدایی‌طلبان به دولت روسیه است.»

دولت اوکراین مدعی است، نظامیان روسی از روز چهارشنبه وارد خاک اوکراین شده‌اند تا جدایی‌طلبان را کمک کنند. در مقابل مسکو این ادعا را رد کرده است.

کرملین اواخر شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشخص است که شورشیان موفقیت‌های مشخصی را به دست آورده‌اند و باعث توقف عملیات دولت کی‌یف شده‌اند. ما از آن‌ها می‌خواهیم تا با گشایش کرویدوری انسان‌دوستانه اجازه خروج نظامیان اوکراینی را از محاصره‌ای که در آن گرفتار شده‌اند، بدهند.»

قرار بود در مذاکرات روز سه‌شنبه میان ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با پترو پروشنکو همتای اوکراینی‌اش، دو طرف به راه‌حلی برای پایان دادن به بحران شرق اوکراین  برسند. با وجود این، دولت اوکراین با ادعای ورود نظامیان روسیه به خاک اوکراین این مذاکرات را بی‌نتیجه خواند.

 
کد خبر: 63943

وب گردی

وب گردی