بورس بار دیگر جامه سبز بر تن کرد

در جریان معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس پس از چند روز افت پی در پی با روند صعودی 155 واحدی همراه شد که در نهایت توانست خود را به عدد 76 هزار و 138 برساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در جریان معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس پس از چند روز افت پی در پی با روند صعودی 155 واحدی همراه شد که در نهایت توانست خود را به عدد 76 هزار و 138 برساند.

امروز شاخص کل با رشد 155 واحدی به عدد در نهایت به عدد 76 هزار و 138 رسید، شاخص قیمت با رشد مثبت 28 واحدی توانست به عدد 28 هزار و 691 برسد همچنین شاخص کل (هم وزن) 43 واحد افزایش داشت و به عدد 13 هزار و 646 رسید، شاخص قیمت ( هم وزن) با روند صعودی 36 واحدی به عدد 11 هزار و 371 رسید و در آخر شاخص آزاد شناور با رشد مثبت 485 واحدی به عدد 84 هزار و 488 رسید.

شاخص بازار اول 196 واحد رشد داشت و به عدد 53 هزار و 058 رسید، همچنین شاخص بازار دوم با روند نزولی 175 واحدی به عدد 167 هزار و 796 رسید و مانع رشد بیشتر شاخص کل شد.

در دادو ستدهای روز جاری ایران خودرو، بانک ملت، زامیاد، ایران خودرو دیزل، پارس خودرو، سرمایه گذاری جزو نمادهای پربیننده بودند.

نمادهای ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، بانک پاسارگاد، مپنا و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

در مقابل نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز سهامداران بیش از 622 میلیون برگه سهم حق تقدم را به ارزش یک میلیارد و 503 میلیون برگه سهم را در 59 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز گروه های خودرویی ، سرمایه گذاری ها و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیشه و گاز، گلوکوزان،توسعه معادن روی،فنرسازی زر،سرمایه گذاری سایپا،رادیاتور ایران و گروه بهمن بود.

این در حالی بود که نمادهای قند لرستان، سایپا آذین، بیمه دانا، قند نیشابور، نیرو کلر، قند پیرانشهر و فنرسازی خاور با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت ملی نفت ایران،اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام ایران خودرو و زامیاد بیشترین تقاضا را داشتند.

این در حالی بود که نمادهای سایپا آذین، رینگ سازی مشهد،اوراق مشارکت شهرداری شیراز،جام دارو، داروسازی فارابی و اوراق استصناع توسعه ملی شاهد سنگین ترین صف های فروش بودند.

گفتنی است در این روز سرمایه گذاری سایپا با معامله 51 میلیون سهم به ارزش 122 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

401/602

کد خبر: 644378

وب گردی

وب گردی