دیدار وزیر کشور با وزیر امور دیجیتال لهستان

 رحمانی فضلی وزیر کشور که به منظور امضای موافقتنامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته به لهستان سفر کرده است صبح امروز با خانم استره زینسکا، وزیر امور دیجیتال لهستان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هماهنگی در زمینه ایجاد امنیت در فضای سایبری و فعالیت وزارتخانه های کشور، دفاع ملی، نیروهای نظامی و انتظامی و پلیس در فضای اینترنت و همچنین ماموریت ایجاد دولت الکترونیک ، از جمله وظائف وزارت امور دیجیتال است .

با عنایت به جایگاه جرایم سایبری در شکل گیری ، هدایت و مدیریت جرایم سازمان یافته فراملی و ضرورت توسعه همکاری های بین المللی در این خصوص، این ملاقات با هدف تشریک مساعی و فراهم نمودن زمینه توسعه همکاری های دو کشور در برخورد با جرایم سایبری که به شدت در حال توسعه و گسترش نیز می باشد انجام گرفت.

طرف لهستانی پس از اطلاع از اقدامات گسترده و پیشرفت چشمگیر نهادهای مسئول کشورمان در زمینه مبارزه با جرایم اینترنتی و سایبری و بویژه پلیس فتا، اظهار تمایل کرد تا زمینه لازم برای آغاز همکاری های دوجانبه فراهم گردد.

در این دیدار مقرر شد هماهنگی لازم در راستای تشکیل کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت خانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس تخصصی ایران در این زمینه( فتا) ، با وزارت امور دیجیتال و پلیس ویژه لهستان تشکیل و بستر لازم را در راستای اجرایی نمودن بندهای مرتبط و مصرح در موافقتنامه مبارزه با جرایم سازمان یافته و ترسیم سایر زمینه های مرتبط با ماموریت های وزارتخانه ها و دیگر دستگاههای عضو کمیته اقدام نمایند.

از دیگر توافقات این جلسه، تبادل اطلاعات و تجربیات دو کشور در زمینه پیشگیری از شکل گیری جرایم سازمان یافته و بویژه در فضای سایبر و کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران های طبیعی و مدیریت حوادث و جریان های پس از وقوع می باشد .
203/201

کد خبر: 646993

وب گردی

وب گردی