سعید الله بداشتی خطاب به علی عسگری:  با تریبون دادن به سایر جریان های فکری و سیاسی خللی در کسب قدرت برای جریان اصولگرا ایجاد نمی شود

سعید الله بداشتی در نامه به ریاست صدا و سیما نوشت: شک نکنید با تریبون دادن به سایر جریان های فکری و سیاسی که صد البته دغدغه امام و انقلاب و رهبری را دارند، خللی در کسب قدرت برای جریان اصولگرا ایجاد نمی کند که شاهدش همین انتخابات های اخیر است که پیروز انتخابات جریاناتی بودند که نفوذ و ارتباط و سهمی در رسانه ملی نداشته و ندارد .

به گزارش ایسکانیوز سعید الله بداشتی، عضو شاخه جوانان مجمع نیروهای خط امام و دستیار دولت به بهانه حضور "یادگار امام" در برنامه زنده تلویزیونی به رئیس جدید صدا و سیما نامه نوشت. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسگری
ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
ضمن تبریک انتصاب جنابعالی به این مسؤولین جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، بنا دارم تا به عنوان نسل سوم و چهارم این انقلاب دغدغه هایی به حضورتان بنویسم. امید دارم تا اندکی تأمل در این سطور، صادقانه در خلوت خود با آن ارتباط برقرار کنید و حرف دل این نسل دردکشیده و دغدغه مند، بر دل و جانتان بنشیند.
چاره ای نیست که حضور بسیار دیر هنگام یادگار فاضل و دوست داشتنی امام در سیمای جمهوری اسلامی را در آغاز روی کار آمدن جنابعالی به فآل نیک گیریم.
دیدن مستقیم چهره شخصیتی که برای نسل سوم انقلاب، یادآور جوانی حضرت امام و تصاویری است که از آن مرد بزرگ تاریخ بر جای مانده.

نسلی که امروز بدون محابا علیرغم تحمل انواع اتهامات، أعم از فتنه گری و ضد ولایتی بودن برای دفاع از امام عزیزش از پای نمی نشیند.
نسلی که علیرغم بازداشت های ناروا و عدم إثبات اتهامی از حضور در سنگرهای خدمت باز می ماند و در حوزه های خصوصی هم اگر بتواند برای کسب و کار وارد شود، با انواع فشارها و تضییقات مواجه می شود.
نسلی که نمونه ای از آن در سال ٩٢ برای دفاع و حمایت از شخصیتی انقلابی به میدان آمد. شخصیتی که برای اولین بار پیشوند زیبای "امام" را زینت بخش واژه "خمینی" در یک سخنرانی عمومی کرد و برای معرفی این "روحانی" به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرد و هزینه ها پرداخت.
نسلی که به خاطر همین حمایت در نهایت در حسینیه جماران بازداشت می شود و بعد از پیروزی نامزد انتخاباتیش باز هم برای دفاع از امام و اندیشه امام در صحنه می ماند و اولین مکان و مأمنی که بعد از آزادی اش وارد می شود، "حرم امام عزیز" است و قبول کنید که فقط و فقط نسل شما هزینه دفاع از انقلاب را در مبارزه با رژیم ستمشاهی و مستبد پهلوی و همچنین سال های جنگ تحمیلی نپرداخت که حقیقتا ایثار و جانفشانی هایی بس سترگ کرد، اما غرض آن است که بگویم امروز نسل سوم و چهارم انقلاب نیز در کنار شما هزینه های زیادی برای دفاع حقیقی از اندیشه امام، جمهوری اسلامی و دفاع از رهنمودهای رهبری می پردازد.
نسلی که علیرغم انواع اتهامات، برای دفاع از امام، راسخ است و معتقد است نسل ما نباید ناامید شود و در نتیجه همین ثابت قدمی و استقامت، دیدیم که " امید" بازهم کارساز شد و در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حماسه آفرید، همانطور که در سال ٩٢ حماسه آفرید و بر رخوت و ناامیدی پیروز شد.
نسلی که کارش حماسه آفرینی است تا این انقلاب و نظامِ برخواسته از ایثار هزاران جوان عاشق خمینی، دفاع کند نه برای نام و نان.
نام و نان و مسؤولین های کلان نظام برای نسل شما، ولی حداقل با عملکرد خود نسل مارا از نظام و انقلاب و امام عزیزمان طرد نکنید.
نسلی که نه فقط چون برخی در زبان بلکه در عمل دفاع و رهبری و راهبری مقام معظم رهبری را برای حفظ ارزش های انقلاب به جانش پذیرفته و به هیچ وجه به دنبال تنش و تقابل در درون نظام نبوده و نیست بلکه انتخابش در سال ٩٢ به نام شخصیتی انقلابی از همراهان امام بود که هم دغدغه های این نسل را داشت و به پیگیری و پاسخگویی اش به این مطالبات تعهد داده بود و هم رابطه ای صمیمی با رهبر انقلاب داشت.
اما این نسلی متهم به دوری از فرامین رهبری شده در حالی که بیشترین و بهترین عامل به راهبردهای ایشان بوده، چه آنجا که توصیه ایشان به حماسه آفرینی سیاسی و اقتصادی را علیرغم دست اندازهای بسیار به خوبی جامه عمل پوشانده و چه آنجا که با هیچ دولتی و مجلسی عقد أخوت نمی بندد. تا آنجا که متعهد به مردم و مطالبات آنان باشند از آنها حمایت می کنند و در غیر این صورت صادقانه به نقد آنها می نشینند و چه آنجایی که برای انقلابی ماندن، از دیپلماسی عزت مندانه فرزندان انقلابی و جهادگرتن عرصه دیپلماسی حمایت کرده و در مجموع زمین بازی را خالی نکرده است.
نسلی که همین "خمینی جوان" چهره محبوب و زبان گویای این نسل است.
نسلی که همچنان به روحانیت روشن اندیش و آگاه به مسائل روز علاقمند است و امام را فقیهی پیشرو در قلمرو سیاست و جامعه می داند.
نسلی که اگر چه چهره ای متفاوت از جوانان رزمنده در جبهه های جنگ دارد اما به باکری و همت و جهان آرا و کاظمی و حاج داوود کریمی ها می بالد و در مقابلشان سر تعظیم فرود می آورد، شاید چون که آنها را متفاوت تر و بهتر از بقیه شهدای عزیز شناخته است.
جناب آقای دکتر علی عسگری!
از شما سوالی دارم صادقانه پاسخ بگویید! عیبی ندارد در درون خود به آن جواب گویید نه به ما!
حضور زنده "یادگارامام" برای انقلاب و نظام تهدید بود یا فرصت و مؤید و پیوند دهنده ارتباط مردم با رسانه ملی!؟
اگر پاسختان"فرصت" است، پس چرا اینقدر دیر! از شما می خواهیم که برای تداوم وفاداری نسل ما به انقلاب و به تعبیر رهبری "انقلابی ماندن مان" این شیوه را ادامه دهید.
مگر نه اینست که هدف و راهبرد شما و سیاستگذاران فرهنگی کشور، تداوم پیوند نسل های بعد از انقلاب با امام و رهبری و روحانیت شیعه است!؟
پس چه کسانی بهتر از "سید حسن عزیز" و دیگر یاران و همراهان مهجور مانده امام و انقلاب و رهبری که در بین این نسل محبوبیت نسبی دارند، می توانید به این راهبرد کمک کنند!
آقای علی عسگری!
ما جمعی از جوانان اصلاح طلب در سال ٨٨ قریب به دوماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به جناب آقای مهندس ضرغامی رییس وقت رسانه ملی از دغدغه هایمان نسبت به انتخابات نوشتیم و از نگرانی هایمان و تلاش برای عدم نفوذ و جریان سازی رسانه های خارجی و لزوم اعتمادسازی بیشتر مردم با رسانه ملی گفتیم و در نهایت از ایشان خواستیم تا به جمع ما که متشکل از فرزندان شهدا و ایثارگر نیز بودند، فرصتی دهد برای ملاقات، همچون دیدارهایی که با سایر تشکل های جوان اصولگرا برگزار می کند و در تلویزیون نمایش می دهد.


اما دریغ از یک پاسخ!
آقای علی عسگری، شک نکنید که تداوم این شیوه در جهت ارائه تریبون به یاران و همراهان امام و انقلاب و چهره های متفاوت و نسل سوم و چهارمی که در ادبیات امروز سیاسی از أهالی تحول خواهی و اصلاح طلبی اند، به صلاح ملک و دولت و مملکت است و موجب بیمه تر شدن نظام و انقلاب خواهد بود.
اتخاذ این شیوه جدید، قطعا راهبردی خواهد بود برای انقلابی ماندن جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب همانطور که دغدغه رهبری نظام است.
شک نکنید با تریبون دادن به سایر جریان های فکری و سیاسی که صد البته دغدغه امام و انقلاب و رهبری را دارند، خللی در کسب قدرت برای جریان اصولگرا ایجاد نمی کند که شاهدش همین انتخابات های اخیر است که پیروز انتخابات جریاناتی بودند که نفوذ و ارتباط و سهمی در رسانه ملی نداشته و ندارد .
شبیه به سهمی که امثال جناب حداد عادل در یکی از پربیننده ترین برنامه های سیما همچون خندوانه در پیش از برگزاری انتخابات مجلس دهم داشته اند اما نتیجه ای در انتخابات عایدشان نشد.
اصلا جریان اصلاحات و خط امام چنین سهمی نمی خواهد. بلکه همین که در میزگردها و گفت و گوها و سخنرانی ها از دیگر چهره های پرسابقه در راه انقلاب استفاده شود، برای ما بس است.
همین که در بیان انقلاب و سیره امام، یک سویه نقش یاران و همراهان امام و انقلاب در قم، نجف و پاریس فراموش نشود و سخنی از ردیف اول های سیلی خورده انقلاب بیان شود و این تجلی بخشان انقلاب با نامهربانی حذف نشوند، برای ما بس است.
برای ما بس است که صدا و سیما بیانگر حقیقت تاریخ یکصد سال أخیر باشد و راه را بر رسانه های بعضاً خود بزرگ پندار خارج نشین ببندد.
همین که مواجهه با پدر شهید جهان آرا یا امثال او و وابستگان شهدای عزیزمان که به رحمت إلهی می پیوندند، همچون همسر معزز شهید بابایی که به حق به او پرداخته شد، پرداخته شود و با شهداء و خانواده های معظمشان تسویه حساب سیاسی نشود، برای ما بس است .
در پایان در یک جمله خلاصه می گویم که نسل ما می خواهد صدا و سیما به معنای واقعی کلمه "دانشگاه"باشد، همانطور که امام عزیزمان فرمود و والسلام.
سعید الله بداشتی

کد خبر: 650523

وب گردی

وب گردی