نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی درگذشت

«مایکل هر» نویسنده یکی از بهترین کتاب‌های خاطرات جنگ درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، «مایکل هر» نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در سن 76 سالگی در نیویورک از دنیا رفت.

«هر» روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای بود که بیشتر برای نگارش کتاب «اعزام» شهرت دارد. «جان لوکری» رمان‌نویس درباره این کتاب گفته است: این بهترین کتاب درباره انسان و جنگ است که در زمان ما به نگارش درآمده است.

او که متولد سال 1940 بود، یکی از برترین نویسندگان در حوزه «روزنامه‌گاری نو» محسوب می‌شد. «تام وولف» و «ترومن کاپوتی» از دیگر چهره‌های فعال در این زمینه هستند.

«هر» در کتاب «اعزام» از فعالیت خود به عنوان خبرنگار حوزه جنگ مجله «اسکوایر» بین‌سال‌های 1967 تا 1969 در دوران جنگ ویتنام نوشته است. او پس از بازگشت از جنگ نگارش این کتاب را شروع کرد اما بعد از 18 ماه دچار افسردگی شد و بین سال‌های 1971 و 1975 دست به قلم نشد.

«هر» پس از موفقیت کتابش، در هالیوود مشغول به کار شد. روایت فیلم «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا تا حدی براساس «اعزام» به قلم این نویسنده است. «مایکل هر» در سال 1987 در نگارش فیلم‌نامه نامزد اسکار «غلاف تمام‌فلزی» به کارگردانی «استنلی کوبریک» همکاری کرد.

رابطه دوستی او با «استنلی کوبریک» سر صحنه فیلم «درخشش» شکل گرفت. در همین راستا «هر» در سال 2000 و پس از مرگ این کارگردان مشهور، در عکس‌العمل به سخنان خصمانه‌ای که درباره او در جامعه رواج یافته بود، زندگی‌نامه «کوبریک» را به نگارش درآورد.

منبع ایسنا

508502

کد خبر: 656305

وب گردی

وب گردی