معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما کشور هفتم شهریور ماه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره قرآنی سازمان سما به میزبانی چالوس گفت: اکنون 35سال است از انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم درباره توسعه فعالیت‌های قرآنی به جایگاه شایسته ای دست پیدا کنیم.


به گزارش سازمان سما، دکتر قلی زاده افزود: باید درباره میزان معرفت ما به خدا و جایگاه خدا در زندگی روزمره از طریق قرآن اندیشید.


وی با اشاره به خصوصیات دوران جوانی تصریح کرد: دنبال کسب هویت بودن، داشتن روح پرسشگری، ابراز عقاید شخصی، وجود احساسات و توانایی های بی حد و حصر، پرجرات بودن، آرمانگرا و خوشبین بودن از ویژگی‌های جوانان عصر ما است.


رئیس سازمان سما ادامه داد: با تمام ارزش‌هایی که برای حفظ قرآن قائل هستیم ولی باور داریم حفظ بدون درک مفاهیم راه به جایی نمی‌برد و درک تنها از قرآن هم بدون عمل ناقص است.


دکترقلی زاده اظهار کرد: برای رسیدن به هدف والای خلقت باید قرآن و عترت را باهم داشته باشیم؛ چرا که تلفیق این دو زندگی ما را متعالی خواهد کرد.


وی گفت: باید جوانان ما در مدارس، شناخت و معرفت صحیح نسبت به خداوند را فرا گیرند و ایمان پیدا کنند که هر که نسبت به خداوند شناخت بیشتر داشته باشد برنده واقعی خواهد بود.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اکنون وقت آن رسیده تا جهت کتاب‌ها را به سوی شناخت و معرفت قرآن و معارف الهی سوق دهیم و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد توجه بیشتر به قرآن و نقش آن در زندگی باشیم و به مباحث قرآن و سبک زندگی اسلامی در سازمان سما توجه ویژه شود.


در ادامه مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور طی سخنانی گفت: بت پرستان علت بت پرستی را نیاز به داشتن پناهگاه و ملجا می دانند. اما الگوی ما شخصیت‌هایی همچون پیامبر اعظم(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه و ... است و ما این شخصیت ها را با شاخص انتخاب کردیم.


رستمی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی، پژوهشکده قرآن و عترت دارد و ما از نظرات دکتر قلی زاده، معاون دانشگاه و رییس سازمان سما بهره خواهیم برد.


وی عدم توانایی روخوانی قرآن برخی از دانشجویان را یکی از اشکال های نظام آموزشی دانست و افزود: باید آموزش روخوانی قبل و بعد از دبستان به طور جدی دنبال شود و در این باره برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.


در بخش دیگری از مراسم، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان مازندران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره پژوهش‌محوری در قرآن کریم، گفت: با هدف گذاری انجام شده در این سازمان هفت دوره طرح قدس در سازمان سما برگزار شده است و با شناختی که از مجموعه سما دارم، انشااله در حوزه قرآنی توفیقات روزافزونی خواهیم داشت.


فلاح با اشاره به اینکه باید این سازمان در تفسیر پیشگام باشد، افزود: استان مازندران از ظرفیت بالایی در حوزه قرآنی برخوردار است و تأسیس مدارس قرآن می‌تواند آغاز راه برای توسعه قرآنی سازمان سما محسوب شود.


وی گفت: تأسیس مدارس قرآن را در مازندران به صورت پایلوت دنبال می‌کنیم و در این حوزه سمای مازندران آمادگی کامل را دارد.


 در بخش پایانی این مراسم، برترین‌های هشتمین جشنواره قرآنی سازمان سما در سه بخش کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان و در رشته‌های ترتیل تفسیر و حفظ و مفاهیم معرفی شدند.


در بخش کارکنان، رشته تفسیر ناصر خراسانی از قم، راضیه محمدی از کرمان و سیما بنی پور از بندر عباس به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.


در رشته حفظ و ترجمه خواهران آسیه ملک حسینی از یاسوج، مژگان قره خانلو از همدان و سپیده اسدی از حوزه ستادی سما به مقام های اول تا سوم دست یافتند.


در رشته حفظ و ترجمه برادران عبدالحمید فقید تیموری از تربیت جام اول شد، محمد حمیدی از حوزه ستادی و مهدی تاجور از ساری به ترتیب دوم و سوم شدند.


در رشته ترتیل خواهران رحیمیه خباز از ساری، لیل رستاد از شیراز و لیلا ایرانپور از مبارکه در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.


در رشته ترتیل برادران مهدی فعال از قوچان، حسن رجب زاده از رشت و احمد اسدی از اراک به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.


در بخش دانشجویان، رشته حفظ و ترجمه خواهران، لیلا رشیدی از کرج، فاطمه نجفی ازخوراسگان و شعاد جلالی از سوسنگرد رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.


در رشته حفظ و ترجمه برادران، بهمن ابراهمیان از اردبیل، حمیدرضا باقری از شیراز و مصطفی امینی از ملایر اول تا سوم شدند.


در رشته ترتیل خواهران، طاهره مسافر از اراک، الهام حسین پور از تبریز و فرناز شیرزادی از کرمانشاه به عنوان های اول تا سوم دست یافتند.


در رشته ترتیل برادران عباس مسعودی از خوراسگان، شعبان خلیلی از خوی و محسن مجیدی از اسلامشهر مقام اول تا سوم را کسب کردند.


در رشته تفسیر قرآن عباس کتاوند از خمین، مریم حسین آبادی از شیراز و الهام خانی از گرگان حائز مقام های اول تا سوم شدند.


در بخش دانش‌آموزی، در رشته حفظ زهرا بردبار از رشت و شیما پرند آور از جهرم به طور مشترک اول شدند، علی شفیعی از شهررضا و امیر حسین شفیعی از رشت رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.


در رشته قرائت مهیار قاسمی از اراک، علی درخشان از اردبیل، محمد جوادقربانی از تنکابن، زینب رضایی از تهران، فاطمه نصرآبادی از نیشابور، زهرا عباسی از نجف آباد، محمدجواد خوبرو از رشت، مهسا دلیر از تهران، ریحانه ملاحی از بندرعباس، ریحانه زارع از یزد به رتبه های برتر دست یافتند.


در رشته مفاهیم زهرا بهزادی از فیروز آباد، زهرا معین نژاد از یاسوج، حسین صدری از اراک، فروغ ابشار از یاسوج، فاطمه یعقوبی از شهر رضا و حسین گنجی از بهبهان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

کد خبر: 65681

وب گردی

وب گردی