اوباما: فاجعه دالاس نشانه عمیق ترین اشتباهات در دموکراسی آمریکا است

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با ستایش از پنج افسر پلیس کشته شده در حمله مرگبار دالاس گفت که این حادثه نشاندهنده «عمیقترین اشتباهات در دموکراسی آمریکا است».

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دیلی صباح،‌ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در مراسم یادبود قربانیان حمله مرگبار دالاس با ستایش از پنج افسر پلیس مقتول در این حادثه گفت که این حادثه نشاندهنده «عمیقترین اشتباهات در دموکراسی آمریکاست».

به گزارش مهر، وی در این مراسم اظهار داشت: «می دانم که مردم آمریکا این روزها در حال نبرد با خشم و نفرتی هستند که ما در هفته گذشته شاهد آن بودیم». وی در ادامه افزود که آمریکا برخلاف آنچه که بنظر می رسد، بر حسب نژاد و ترجیحات سیاسی تقسیم نشده است.

اوباما گفت: «من اینجا هستم تا بگویم که باید به این یأس و نا امیدی جواب رد بدهیم. من اینجا هستم تا بگویم که ما [مردم آمریکا] آنگونه که به نظر می رسد، ملتی مجزا و متفرق نیستیم».

شایان ذکر است در تجمع اعتراضی که هفته گذشته در شهر دالاس علیه رفتار خشونت آمیز پلیس با سیاهپوستان برگزار شد، پنج افسر پلیس جان خود را از دست دادند. «میکا جانسون» که سابقاً جزء نیروی ذخیره ارتش آمریکا بود، در جریان این اعتراضات با مخفی شدن در کمینگاهی به سوی افسران پلیس تیراندازی کرد. این جوان ۲۵ ساله سیاهپوست در نهایت در اثر انفجار یک ربات هدایت شده توسط پلیس کشته شد.

300300

کد خبر: 661444

وب گردی

وب گردی