کشتی آرای: بازار طلا و سکه آرام است

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: بازار طلا طی چند وقت اخیر آرام بوده و با نوسان شدیدی همراه نبوده است.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار طلا گفت: به طور متوسط قیمت جهانی طلا نسبت به هفته گذشته با 6 دلار افزایش همراه بود که این افزایش به نوعی تاثیربسیار کمی را بر روی قیمت طلا در بازار گذاشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هفته گذشته قیمت هر انس طلا 1336 دلار بود اما اکنون قیمت این کالا تا 1342 دلار افزایش داشته است.

کشتی آرای به قیمت سکه در بازار اشاره کرد و گفت:هفته گذشته قیمت هر قطعه سکه 1 میلیون و 130 هزار تومان بود اما در روز جاری با 15 تومان کاهش همراه بوده و اکنون به 1 میلیون و 115 هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه صادرکنند'ان طلا و جواهر گفت: قیمت هر گرم طلای 18 عیار 114 هزار تومان بود که در حال حاضر گرمی 500 تومان کاهش پیدا کرده و به گرمی 113 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه بازار کنونی طلا و سکه کاملا آرام است، گفت: نوسان قیمت طلا در دو هفته اخیر به حداقل رسیده و این در حالی است که هفته گذشته قیمت طلا در جهانی نوسان شدیدی داشت اما در حال حاضر 10 روز است که بازار طلا آرام بوده و با نوسانی همراه نبوده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: قیمت دلار در بازار روز گذشته نیز ثابت بوده و هیچ گونه تاثیری را در بازار طلا نگذاشته بود.

وی در پایان پیش بینی خود را از وضعیت بازار طلا تا پایان هفته اینگونه بیان کرد: به دلیل اینکه کشورهای غربی در تعطیلات به سر می برند بسیاری از فعالیت های مالی کاهش پیدا کرده در نتیجه براساس پیش بینی ها تا هفته آینده قیمت طلا تغییر آنچنانی نخواهد داشت و درشرایط فعلی باقی خواهد ماند.

601/401

کد خبر: 671239

وب گردی

وب گردی