دومین صعود سرخ پوشان/ پرسپولیسی ها سبلان را فتح کردند+ عکس

گروه کوهنوردی پرسپولیس در دومین صعود خود از مجموع شش صعودی که برنامه‌ریزی کرده است، قله سبلان را فتح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، اعضای گروه کوهنوردی پرسپولیس که قصد دارند به نشانه یکی از نمادهای پرسپولیس در چهار گوشه کشور، شش صعود به قله‌های مرتفع ایران داشته باشند، پس از صعودی که به قله دماوند انجام شد. در روز میلاد حضرت امام رضا (ع) بر فراز قله 4811 متری سبلان ایستادند.

خرسند در این ارتباط گفت: ما پیرو جلسه‌ای که با علی اکبر طاهری داشتیم، شش صعود را انجام می‌دهیم که تا اینجا به قله‌های دماوند و سبلان رفته‌ایم که اولین و سومین قله‌های مرتفع ایران هستند.

در این صعود حسین سلطانی که در کوهپیمایی هم‌نورد طاهری هستند، نوید خرسند و بنده حضور داشتیم.

برای این منظور، شنبه 23 مرداد از ساعت 14 در منطقه شابیل حاضر شدیم که شروع صعود به قله سبلان است. شب بود که به پناهگاه سبلان در ارتفاع 3600 متری رسیدیم و اطراق کردیم. ساعت 4 صبح به اتفاق دوستان حرکت به سمت قله آغاز شد و در ساعت 9:15 روی قله سبلان و در کنار دریاچه آن بودیم. در آنجا یک ساعت توقف کردیم و دیداری هم با سایر گروه‌ها داشتیم. در مسیر بازگشت در ساعت 14:30 در پناهگاه بودیم و شب هنگام هم به شابیل رسیدیم.

وی درباره برنامه بعدی این گروه اظهار داشت: برنامه بعدی ما صعود به قله 3584 متری الوند در همدان خواهد بود. البته درباره زمان آن هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم چون می‌خواهیم آقای طاهری را با توجه به آمادگی و سابقه‌ای که در کوهپیمایی دارند در چند برنامه کنار خودمان داشته باشیم. این امر تاکنون با توجه به مشغله کاری زیاد در پرسپولیس مسیر نشده است و به این دلیل می‌خواهیم برنامه را در صورت امکان با ایشان هماهنگ کنیم.

604/601

کد خبر: 671489

وب گردی

وب گردی