میرزاده: توسعه فرهنگی در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور معاونان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبریک هفته دولت و آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید، ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر تمام نهادها با دولت، مشکلات اقتصادی کشور کمتر شود.

وی افزود: امیدوارم خداوند توفیقی به ما عطا کند که در حوزه کاری دانشگاه در جهت تحقق اهداف مقدس انقلاب و جمهوری اسلامی، برای توسعه علمی، پژوهشی و کارآفرینی کشور موثر باشیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه جلسات شورای استان ها در واقع جلساتی مشورتی و مشارکتی است، گفت: از این جلسات برای تهیه آیین‌نامه ها و بخشنامه های دانشگاه استفاده خواهد شد و در تدوین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی به شدت موثر است.

وی با اشاره به تشکیل شورای مرآت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این شورا آیین‌نامه های تدوین‌شده در سازمان مرکزی را برای تعداد زیادی از صاحبنظران دانشگاه ارسال می کند و نظرات این افراد در بخشنامه ها اعمال شده و درنهایت بخشنامه ها ابلاغ می شود. به این ترتیب علاوه بر اینکه بخشنامه ها کاربردی‌تر می شوند، فرآیند آماده سازی و تصویب آنها نیز کاهش می یابد.

میرزاده با بیان اینکه نظرات همکاران و مسئولان دانشگاه در تهیه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی موثر بوده است، گفت: انتظار دارم در جلسات شورای استان ها مسائلی از قبیل طرح های نو، مشکلات و مسائلی که واحدهای دانشگاهی با آن روبرو هستند و حل نشده، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به جذب هیات علمی توانمند در واحدهای دانشگاهی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه با جدیت پیش می رود و واحدهای دانشگاهی باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی است

میرزاده با اشاره به پررنگ بودن مقوله فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ‌درواقع توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی است و تمام مجموعه دانشگاه به کار فرهنگی به عنوان یک سرمایه بزرگ توجه می کند و واحدهای دانشگاهی باید به توسعه کار فرهنگی اهتمام جدی بورزند.

وی با بیان اینکه هزینه در کار فرهنگی یک نوع سرمایه گذاری برای توسعه دانشگاه است، از روسای واحدها و مراکز استان فارس خواست این موضوع را جدی گرفته و توسعه فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی را در دستورکار قرار دهند.

تبریک روز کارمند

دکتر میرزاده در ادامه جلسه با تبریک روز کارمند، از تمامی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر تلاش های شبانه‌روزی در مسیر ارتقای کیفیت در این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

تقدیر از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به افتخارآفرینی دانشجویان ورزشکار این دانشگاه در المپیک ریو 2016 ، گفت: 5 مدال از 8 مدال کاروان ورزشی ایران متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که در اسرع وقت به صورت حضوری از آنان تقدیر و قدردانی خواهد شد.

وی افزود: تسهیلاتی از جمله جایزه نقدی، استخدام در صورت تمایل و تحصیل رایگان در تمام مقاطع تحصیلی پاداش دانشجویان مدال آور المپیک است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 700هزار مترمربع زیربنای ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی موجود است، اظهار داشت: 58هزار مترمربع فضای ورزشی نیز در دست ساخت است که به عنوان یک سرمایه بزرگ برای مردم محسوب می شود تا همه بتوانند از امکانات این دانشگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: هزینه در ورزش نیز یک نوع سرمایه گذاری است. هرچه جوانان بیشتر به سمت ورزش بروند، ناهنجاری های احتماعی، هزینه های ملی و درمانی کمتر شده و توسعه کشور نیز سرعت بیشتری می گیرد.

وی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواست جاذبه های ورزشی در دانشگاه را برای دانشجویان و کارکنان بیشتر کنند.

میرزاده در ادامه با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه درمان و پزشکی، تصریح کرد: دانشگاه هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت کشور هزینه کرده و به این ترتیب بار بزرگی از دوش دولت برداشته است که بسیار قابل تقدیر است.

مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی از نوع مشورتی و مشارکتی است

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی از نوع مشورتی و مشارکتی است، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی از عقل و خرد جمعی استفاده می شود و همین موضوع فلسفه تشکیل جلسات شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

میرزاده در ادامه از دکتر ساروئی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خواست جلسات ماهانه بخشنامه خوانی برای مدیران و کارشناسان برگزار کند تا آنها در چارچوب دستورالعمل های دانشگاه آزاد اسلامی به‌روز باشند.

وی با بیان اینکه باید در توسعه کیفی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بکوشیم، از مسئولان واحدهای استان فارس خواست سختگیری های آموزشی و پژوهشی دانشگاه را بیشتر کنند تا دانشگاه به سمت کیفی‌سازی در روش ها و آیین نامه ها پیش رود تا به این ترتیب به اعتباربخشی بیشتر در دانشگاه آزاد اسلامی کمک شود.

وی با بیان اینکه هر موفقیتی که تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی داشته، نتیجه تلاش تمامی همکاران در مجموعه دانشگاه است، گفت: به آینده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امیدوارم چرا که با توسعه تحصیلات تکمیلی، راه روشنی پیش روی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به رتبه 164 این دانشگاه در تولید جهانی علم، گفت: این رتبه محدود به 40 واحد دانشگاهی است چرا که در بقیه واحدها که مجری رشته های کاردانی و کارشناسی هستند تحصیلات تکمیلی نداریم.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل هایی که دارد، یک گنجینه بزرگ علمی و فنی برای توسعه ملی به حساب می آید که باید از این دانشگاه حمایت شود.

52 درصد هیات علمی استان فارس در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر سارویی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه با ارائه آماری از دانشگاه آزاد اسلامی استان، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس دارای 23 واحد، 16 مرکز، 2هزار عضو هیات علمی، 2هزار و 100 کارمند و 93هزار دانشجو است که 23درصد دانشجویان استان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

کد خبر: 672095

وب گردی

وب گردی