تهران-ایسکانیوز: سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با تاکید بر اهمیت و علاقه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با لیتوانی در ابعاد مختلف ، آمادگی تهران را برای تقویت روابط فیمابین دو کشور اعلام کرد. وی همچنین با اشاره به عضویت لیتوانی در اتحادیه اروپایی، قرار داشتن دو کشور در مناطق حساس و بحران خیز، تبادل نظر و مشورت مستمر مسئولین دو کشور را برای تقویت تعاملات سازنده در راستای منافع و مصالح مشترک ضروری دانست.

قائم مقام وزیر امور خارجه همچنین با روشن توصیف کردن دورنما و چشم انداز روابط بلند مدت بین ایران و اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد تداوم روند مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 منجر به دستیابی به توافق جامع و نهایی گردد.

وی با اشاره به صدمات و خساراتی که موج تروریزم و افراط گرایی به ثبات و امنیت جوامع و کشورها در مناطق مختلف وارد کرده است ، لزوم رایزنی، مشورت و همکاری تنگاتنگ همه کشورها را برای مقابله با این پدیده شوم یادآور شد.

آقای کستیتوس کوجماناس سفیر جدید اکرادیته لیتوانی نیز در این دیدار، به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره نمود . کوجماناس با اشاره به رایزنیهای دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، پارلمانی ، تجاری و اقتصادی ، گزارشی از مهمترین برنامه ها در دستور کار روابط دو کشور ارائه نمود و  افزود : دولت و مردم لیتوانی علاقمند به توسعه و گسترش روابط با ایران هستند.
کد خبر: 67348

وب گردی

وب گردی