تولید ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در نیمه‌ نخست امسال بیش از ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان تولید و به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ارسال کرده است.

به گزارش ایسکانیوز از شانا،مصطفی جهانخواه، سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تلاش کارکنان و متخصصان پالایشگاه پنجم و انجام عملیات تعمیرات برنامه‌ریزی شده، امسال اقدامات اصلاحی با هدف دستیابی به رکورد تولید دومیلیون مترمکعب تولید روزانه اتان در این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت و این عملیات با موفقیت انجام شد.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به ارسال اتان به پتروشیمی‌های منطقه افزود: اتان تولیدی در پالایشگاه پنجم یکی از محصولات مهم و استراتژیک با ارزش افزوده بالا، به عنوان یکی از اصلی‌ترین خوراک پتروشیمی‌های منطقه است.

وی ادامه داد: تاکنون ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان تولیدی این پالایشگاه به پتروشیمی‌های منطقه ارسال شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از دیگر تولیدات این پالایشگاه، فرآورش روزانه ٥٥ میلیون گاز شیرین، ٨٥ هزار بشکه میعانات گازی، دو هزار و ٥٠ تن پروپان، یکهزار و ١٥٠ تن بوتان و ١٧٠ تن گوگرد است.

سرپرست بهره‌‌برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از دیگر فعالیت‌ها در تعمیرات اساسی امسال انجام موفقیت آمیز پروژه اندازه گیری خط اتان است که روی خط خروجی پالایشگاه در بازه توقف کلی پالایشگاه نصب و راه اندازی شد.

اتان یک ترکیب شیمیایی با فرمول C٢H٦ است که در گاز طبیعی وجود دارد و با پالایش آن اتیلن به دست می‌آید. این محصول ماده ای ارزشمند و خوراک مناسب برای پتروشیمی بوده و در این واحدها به اتیلن و پلی اتیلن دارای چگالی ٥,٠ تبدیل می شود.

607/601

کد خبر: 678586

وب گردی

وب گردی