آمریکا مسکو را مسئول حمله به کاروان امداد سازمان ملل می داند

سخنگوی کاخ سفید علیرغم تاکید روسیه مبنی بر اینکه حمله به کاروان امداد سازمان ملل در منطقه تحت اشغال ارتش آزاد سوریه بوده است، همچنان مسئولیت این اقدام را متوجه دولت مسکو می داند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، مسکو علیرغم تاکید بر اینکه هیچ حمله هوایی به کاروان امداد رسان سازمان ملل متحد در جنوب غربی حومه حلب توسط جنگنده های نیروی هوایی روسیه و سوریه انجام نشده است، همچنان از سوی مقامات آمریکایی در مظان اتهام قرار دارد.

به گزارش مهر، آمریکایی ها مدعی هستند که درست در زمان وقوع حمله در روز دوشنبه گذشته، دو فروند جنگنده سوخو ۲۴ نیروی هوایی روسیه مشغول پرواز بر فراز کاروان امداد رسان سازمان ملل بوده اند. علاوه بر این مقامات آمریکایی ادعا می کنند که حمله بسیار دقیق تر از آن بوده است که از سوی نیروی هوایی سوریه انجام گرفته باشد.

در عین حال، «بن رودز» سخنگوی کاخ سفید مدعی است که مسئولیت این حمله تنها متوجه دولت های دمشق و مسکو است. وی همچنین در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: در هر صورت آمریکا دولت روسیه را مسئول حملات هوایی در این منطقه می داند.

این در حالی تست که سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که در جایگاهی نیست که تشخیص دهد حادثه روز دوشنبه واقعا ناشی از حملات هوایی بوده است.

در این حادثه، ۳۱ کامیون امداد رسان تخریب و ۲۰ غیر نظامی کشته شدند.

اتهامات علیه مسکو در حالی مطرح می شود که ژنرال «ایگور کوناشنکوف» (Igor Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع روسیه می گوید اگر با دقت به مسیر حرکت این کاروان نگاه کنیم معلوم می شود که در مناطق تحت اشغال گروه موسوم به ارتش آزاد قرار داشته است و آنها از ادامه مسیر و موقعیت مکانی امداد رسانان سازمان ملل مطلع بوده اند.

300300

کد خبر: 679349

وب گردی

وب گردی