جادوی مداد جادو/ 3500 دست لباس در میان  دانش‌آموزان نیازمند توزیع می شود

موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی با جذب کمک‌های مردمی، بیش از 3500 دست لباس فرم مدرسه را به  دانش‌آموزان نیازمند استان خراسان جنوبی اهدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این طرح در قالب کمپین مداد جادو انجام شد که از 20شهریور تا پایان مهرماه برپاست و در آن کمک‌های مردمی برای تامین پوشاک و لوازم تحریر مورد نیاز دانش‌آموزان و همچنین بازآموزی معلمان مناطق محروم جمع آوری می‌شود.
رضا درمان مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی با بیان این که این سازمان خیریه از سال 1362 شروع به فعالیت کرده است گفت: در 33سال گذشته جامعه یاوری 840 پروژه مدرسه سازی را در مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان اجرا کرده اما به دلیل نیاز بیشتر استان خراسان جنوبی، 431 پروژه در استان خراسان جنوبی متمرکز بوده است.
او با اشاره به یکی از طرح‌های موثر جامعه یاوری در توانمندسازی دانش‌آموزان گفت: جامعه یاوری در سه سال گذشته طرحی با نام تولید حین آموزش را در هنرستان‌های فنی و حرفه ای اجرا می‌کند که هدف از آن مهارت آموزی به دانش‌آموزان و آماده کردن آنها برای ورود به بازار کار است. در این طرح ما کارگاه‌های فنی حرفه ای را در مناطق محروم تجهیز کرده و پارچه و چرخ خیاطی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم. این دانش‌آموزان در ازای تولیدات با کیفیت خود دستمزد می‌گیرند و محصولات آنها در آستانه نوروز و در آغاز سال تحصیلی میان نیازمندان همان استان توزیع می‌شود.
درمان ادامه داد: در کمپین ملی مداد جادو با حمایت از طرح تولید حین آموزش دو هدف را محقق می‌کنیم، هم از مهارت آموزی دانش‌آموزان و رونق بخشیدن به کارگاه‌های فنی حمایت کرده و هم با افزایش تولیدات این کارگاه ها، لباس‌های بیشتر و با کیفیت تری را در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌دهیم.
مدیرعامل خیریه جامعه یاوری افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده به ما، خیلی از دانش‌آموزان مناطق محروم به خاطر هزینه‌های ناچیز تهیه لوازم تحریر یا رفت و آمد به مدرسه ترک تحصیل می‌کنند. به همین دلیل جامعه یاوری هر سال در آستانه سال جدید تحصیلی با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم، تجهیزات مورد نیاز تحصیل آنها را فراهم می‌کند تا موانع کوچک بر سر راه تحصیل این دانش‌آموزان برداشته شود. اما امسال پروژه تامین مایحتاج دانش‌آموزان در قالب یک کمپین و در ابعاد بزرگتری اجرا شده و حتی شرکت‌های خصوصی با در اختیار قرار دادن امکانات تبلیغی یا تامین بخشی از لوازم تحریر اهدایی ما را در حمایت بهتر از دانش‌آموزان یاری کرده اند.
درمان گفت: آموزش تنها راه تغییر آینده است و ما معتقدیم هر قدر مسیر تحصیل و یادگیری را برای فرزندان کشورمان هموارتر کنیم، در آینده آسیب‌های اجتماعی کمتر، بیکاری کمتر و سلامتی و رفاه بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

105/106

کد خبر: 683397

وب گردی

وب گردی