پوتین در کنفرانس بین المللی انرژی در استانبول چه گفت؟

رئیس جمهور روسیه درکنفرانس بین المللی انرژی در استانبول گفت: جهان به افزایش منابع جدید انرژی هایی مثل گاز مایع و پتروشیمی نیاز دارد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که برای شرکت درکنفرانس بین المللی انرژی به استانبول سفر کرده است گفت: باید از فرصت برگزاری این کنفرانس برای گفتگو درخصوص انرژی های جایگزین و پایدار استفاده شود.

رئیس جمهور روسیه درکنفرانس بین المللی انرژی در استانبول گفت: جهان به افزایش منابع جدید انرژی هایی مثل گاز مایع و پتروشیمی نیاز دارد.

وی در ترکیه از آمادگی کشورش برای پیوستن به طرحی خبر داد که با هدف کاهش تولید اتخاذ شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از استانبول ، ولادیمیر پوتین در این نشست، گفت: روسیه به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی در بازارهای جهانی باقی خواهد ماند.

وی افزود : هیچکس نباید تردید داشته باشد که کشور ما به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی در بازارهای جهان باقی خواهد ماند.

ولادیمیر پوتین همچنین با اردوغان همتای ترکیه ای خود درباره توسعه پروژه خط لوله « ترکیش استریم » گفتگو کرد.

در عین حال ،پوتین آمادگی کشورش، که در سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) عضویت ندارد، برای پیوستن به تدابیر اوپک به منظور کاهش تولید خبر داد.

وی گفت:‌ « روسیه آماده است به تدابیری بپیوندد که اوپک با هدف کاهش تولید نفت اتخاذ کرده است ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، وی افزود: « در شرایط کنونی ما فکر می کنیم تثبیت یا کاهش سطح تولید نفت تنها راه برای حفظ ثبات در بخش انرژی و تسریع ایجاد ثبات در بازار است ».

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت 28 سپتامبر برای محدود کردن تولید به منظور حمایت از بهای نفت که به علت مازاد عرضه کاهش یافته است به توافق تاریخی رسیدند.

چگونگی اجرای این توافقنامه در نشست 30 نوامبر اوپک در وین بررسی خواهد شد.

روسیه که در اوپک عضویت ندارد از کاهش سطح تولید خود که ماه سپتامبر با 11 میلیون بشکه در روز به سطح بی سابقه ای رسید خودداری کرده است.

ولادیمیر پوتین در این سخنرانی در جمع شرکای روسیه درباره حصول توافق در نشست ماه نوامبر اوپک ابراز امیدواری کرد.

طبق گزارش رسانه های روسیه، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه قرار است روز چهارشنبه در استانبول در نشستی غیر رسمی با همتایان خود از اوپک شرکت کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی امروز پیش از این بهای نفت بشکه ای 60 دلار را تا پایان سال محتمل دانست و در همین حال هشدار داد کاهش شدید تولید احتمال دارد به شوک در بازار نفت منجر شود.

خالد فالح اعلام کرد اوپک قرار است به نوعی عمل کند که کاهش شدید تولید به شوک منجر نشود.

وی گفت: « ما نمی خواهیم در بازار شوک و روندی آسیب زا ایجاد کنیم ».

بازار نفت بعد از این تصمیم غیر منتظره اوپک برای رساندن تولید از 33 میلیون و 470 هزار بشکه در ماه اوت به سطح بین سی و دو و نیم تا 33 میلیون بشکه در روز روند افزایشی به خود گرفته است.

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه در بازار نیویورک نخستین بار پس از ماه ژوئن از 50 دلار فراتر رفت.

کنگره جهانی انرژی هر سه سال یک بار با حضور صدها شرکت کننده از مناطق مختلف جهان برای بررسی تحولات این بخش برگزار می شود.

201/201

کد خبر: 685337

وب گردی

وب گردی