ترامپ، میلیاردر مکزیکی را متهم کرد

'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 'کارلوس اسلیم' میلیاردر مکزیکی را به تلاش برای کمک به پیروزی 'هیلاری کلینتون' نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، وی در همایش انتخاباتی در 'گرینزبورو'ی کالیفرنیای شمالی گفت، اسلیم به عنوان یکی از سهامداران عمده نیویورک تایمز، تلاش های این روزنامه را در زمینه کمک به پیروزی کلینتون در انتخابات تامین مالی می کند.

نیویورک تایمز اخیرا حکایت دو زنی را منتشر کرد که در آن، ترامپ را به تعرض خود متهم کرده بودند.

ترامپ در رابطه با روزنامه نگاران نیویورک تایمز گفت، آنها روزنامه نگار نیستند بلکه عوامل اعمال نفوذ متحد کارلوس اسلیم و موسسات خارجی هستند.

ترامپ در این گردهمایی انتخاباتی بار دیگر گفت، زنان مختلفی که مرا به تعرض جنسی ناخواسته متهم کرده اند، از خود داستان سرایی می کنند.

انتشار ویدیوی مربوط به سال 2005 و سخنان رکیک و مستهجن ترامپ درباره زنان و شمار روزافزون زنانی که از تعرض جنسی و رفتار ناشایست وی نسبت به خود می گویند، موجی از خشم و نارضایتی را در میان بسیاری از جمهوریخواهان، از جمله شماری از اعضای برجسته این حزب برانگیخت.

برخی از جمهوریخواهان برجسته خواستار کنار رفتن وی از رقابت های انتخاباتی شدند.
'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا سخنان ترامپ درباره زنان را مشمئز کننده خواند و آن را محکوم کرد.

'میشل اوباما' همسر اوباما نیز در رابطه با ترامپ گفت، سخنان ترامپ اظهارات فردی است که آزادانه و به صراحت درباره تعرض جنسی به زنان صحبت می کند. او از زبانی استفاده می کند که بسیار زشت است و بسیاری از ما نگران شنیده شدن این سخنان از سوی کودکانمان هستیم.

میشل اوباما افزود: این تصور که شما می توانید هرکاری که بخواهید درباره یک زن انجام دهید، بیرحمانه، ترسناک و در حقیقت آسیب زننده است.

ایرنا

208/201

کد خبر: 686105

وب گردی

وب گردی