معرفی دانشگاهی که وظیفه آن گسترش صلح در جهان است

دانشگاه صلح محلی است برای شناخت و تحقیق درباره چگونگی کاهش جنگ و خشونت در جهان که با مشورت شخصیت های بزرگ جهان برنامه هایی را تدوین و به جوامع و دولت ها ارائه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه صلح در سال 1980 و به عنوان بخشی از یک معاهده صلح تاسیس شد. مقر اصلی این دانشگاه در کاستاریکا است و وظیفه خود را " آماده کردن بشر برای بهبود آموزش در زمینه افزایش صلح در میان نوع بشر، افزایش درک، صبر و تحمل، کمک به همزیستی بشر، تشویق مردمان به همکاری، آموزش در جهت کاهش موانع زندگی، تلاش برای ایجاد صلح جهانی و اهدای جایزه نوبل صلح به شخصیت های جهانی برای دعوت ملت ها به صلح" می داند.

این دانشگاه زیر نظر نظر یک مجمع عمومی متشکل از اعضای همین دانشگاه هدایت می شود و این دلیل قانع کننده ای برای تایید این دانشگاه محسوب می شود.

در این دانشگاه صلح یک موضوع آئین نامه ای نیست، بلکه مسیری است که در شورای آن و با استفاده از کمک شخصیت های مشهور جهان در زمینه صلح و امنیت مشخص می شود. این موضوع کمک می کند تا این دانشگاه بتواند با نوآوری در زمینه ایجاد صلح، با سرعت بیشتری پیش رود و برای حل مشکلات، راهکار های آکادمیک ارائه دهد.

ماموریت بزرگ این دانشگاه ایجاد صلح و امنیت در کشورهای جهان است. محوریت برنامه های مهم آن، آموزش، تحصیل و تحقیق در تمام جنبه های بنیادین صلح، کاهش تعصب و نفرت و سازماندهی برای مبارزه با خشونت، جنگ و تروریسم است.

شخصیت های این دانشگاه در واقع محقق محسوب می شوند و پس از فارغ التحصیلی وظیفه آموزش و انتشار آگاهی برای رشد فردی انسان ها و جوامع و آگاهی نسبت به اهمیت صلح در روابط انسان ها را بر عهده دارند.

بدست آوردن برنامه های صلح این دانشگاه از طریق انتقال دهندگان آن ها به حکومت ها امکان پذیر است. انجام چنین ماموریت هایی یکی از اهداف این دانشگاه است.

چشم انداز این دانشگاه ایجاد یک شبکه جهانی در کشور های مختلف جهان به مرکزیت شعبه اصلی آن در کاستاریکا و افزایش تعداد شعب این دانشگاه ها برای تحقیق و آموزش بیشتر است.

303

کد خبر: 690424

وب گردی

وب گردی