ویکی لیکس: سی ان ان سوالهای دمکراتها را از جمهوریخواهان می پرسید

به نوشته تارنمای 'واشنگتن اگزماینر'، بنا بر افشاگری های جدید ویکی لیکس؛ کمیته ملی حزب دمکرات با سی ان ان تبانی کرده بود تا سوال های مورد نظر خود از نامزدهای جمهوریخواه را از طریق این شبکه مطرح کند.

به گزارش ایسکانیوز واشنگتن اگزماینر (WashingtonExaminer) دیروز (16 آبان) خبر داد که بر اساس ایمیلهایی که در تارنمای ویکی لیکس منتشر شد، یکی از مقام های کمیته ملی حزب دمکرات 25 آوریل گذشته (6 اردیبهشت) و در جریان رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان، ایمیلی به همکاران خود فرستاد و نظرهای آنان را در مورد مصاحبه آتی وولف بلیتزر مجری پرسابقه سی ان ان با دونالد ترامپ جویا شد.
وی نوشت: ' سه شنبه آینده وولف بلیتزر با ترامپ در مورد سخنرانی آتی سیاست خارجی وی مصاحبه می کند، نظرهایتان را تا 10:30 صبح فردا ارسال نمائید.'
به نظر می رسد که ارسال کننده این ایمیل لورن دیلون (Lauren Dillon) مدیر تحقیقات کمیته ملی حزب دمکرات باشد که پیشتر نیز در افشاگریهای ویکی لیکس از او نام برده شده بود.
تعدادی از سوال هایی که از این طریق جمع آوری شد، عبارت بودند از: 'چه کسی در نوشتن سخنرانی سیاست خارجی فردایتان کمک کرد؟ با کدام مشاوران گفت و گو کردید؟ چه مشاوره ای به شما دادند؟ آیا مشاوره ای را رد کردید؟' سوال های دیگری نیز در مورد نقش عربستان در حوادث 11 سپتامبر و حمله پیشدستانه علیه کره شمالی مطرح شده بود.
دیلون در ایمیل دیگری که همان روز ارسال کرد، نوشت که 'سی ان ان به دنبال سوال هایی' برای مصاحبه با تد کروز و 'شاید دو سوال هم' برای (مصاحبه با) کارلی فیورینا از نامزدهای پیشین حزب جمهوریخواه بود.
ویکی لیکس دیشب 8 هزار و 263 ایمیل جدید کمیته ملی حزب دمکرات را منتشر کرد. اولین دسته از ایمیل های این کمیته در اوایل تابستان لو رفت که بر اساس اطلاعات آنها، مقام های حزب دسیسه کرده بودند تا زیر پای برنی سندرز رقیب دمکرات هیلاری کلینتون را خالی کنند. جنجال ناشی از این افشاگری منجر به استعفای دبی واسرمن شولتز (Debbie Wasserman Schultz)، رئیس وقت کمیته ملی حزب دمکرات شد.
سی ان ان نیز درگیر افشاگری های ویکی لیکس است و چندی پیش آشکار شد که دونا برازیل معاون وقت کمیته ملی حزب دمکرات و از همکاران این شبکه سوال های برخی مناظره های درون حزبی را که سی ان ان میزبانی کرده بود در اختیار ستاد کلینتون قرار داده بود. سی ان ان پس از نشت این اطلاعات، همکاری خود را با برازیل که اکنون رئیس موقت کمیته ملی حزب دمکرات است قطع کرد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 693032

وب گردی

وب گردی