برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق و نماز» در واحد نور

کارگاه آموزشی «اخلاق و نماز» ویژه کارکنان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند، مدرس این دوره از کارگاه آموزشی درباره عنوان بحث «اخلاق و نماز» اظهار کرد: در جامعه ای که نماز در بین امت اش با اهمیت بالا و دارای جایگاه رفیعی باشد بدون تردید ناهنجاری های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی به اهمیت اخلاق و نماز در زندگی افراد و تاثیر آن در جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها پرداخت و گفت: داشتن اخلاق اداری و تکریم ارباب رجوع منوط به رعایت اخلاق اسلامی است که سرچشمه آن نماز است.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه اقامه نماز نقش مهمی در تامین سلامت جسمی، روحی و روانی افراد دارد تصریح کرد: نماز زیر بنای عبودیت و بندگی است و باید در تمام زمان ها و مکان ها به آن توجه ویژه ای شود.

امیری ارجمند بیان کرد: نماز بر اساس احادیث و روایات، تأثیر به سزایی در زندگی افراد دارد و موجب جلوگیری از فساد و فحشا در جامعه می‌شود و اگر نماز و فرهنگ نماز به‌درستی در سطح جامعه نهادینه شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه از بین می رود.

صدرالدین متولی نیز با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نماز کارآمدترین و اصلی‌ترین ابزار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی است که می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نماز وسیله سعادتمندی انسان هاست و رابطه خالق و مخلوق را مستحکم خواهد کرد، گفت: ابزارهای نوین و فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ نماز کارگشا و بسیار موثر خواهد بود.

رئیس واحد نور در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق و نماز اظهار کرد: «برگزاری این دوره با هدف افزایش سطح بینش و آگاهی کارکنان و هچنین توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در کنار سایر اقدامات فرهنگی می تواند کمک شایانی به اشاعه فرهنگ نماز در بین کارکنان کند.»

در پایان با اهدای لوح سپاس از حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان نور مدرس این دوره از کارگاه آموزشی قدردانی بعمل آمد.

200

کد خبر: 703983

وب گردی

وب گردی