توافق دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی

تفاهم نامه همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، این تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی منعقد شده است.

مراسم امضای این تفاهنامه با حضور دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و فعالان این حوزه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

براساس این تفاهمنامه مقرر شد تا ستاد توسعه فناوری‌های نرم و دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، حمایتی از این شرکت‌ها، ایجاد صندوق‌های حمایتی و فراهم کردن بازار محصولات دانش‌بنیان فرهنگی با هم همکاری کنند.

ایفای نقش دانشگاه کارآفرین در عرصه علوم انسانی، فرهنگ، هنر و ورزش، تجاری‌سازی ایده‌های نو در حوزه علوم‌انسانی و فرهنگ، راه‌اندازی اتاق‌های فکر برای ایده‌پردازی در این حوزه‌ها، ایجاد زمینه‌های لازم برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد در کارآفرینی، بهره‌گیری از توان تخصصی و دانش اعضای هیات علمی از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

براساس این تفاهمنامه سازوکارهای لازم برای اجرای آن، اختصاص فضای مناسب و تسهیلات لازم برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری و شکوفایی، پارک‌های علم و فناوری علوم انسانی، ایجاد سازوکار قانونی نظارت بر مراکز رشد از جمله اقداماتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای این تفاهمنامه باید انجام دهد.

همچنین ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی براساس این تفاهمنامه مکلف است در بازنگری ترکیب کمیته توسعه فناوری‌های نرم دانشگاه مشارکت داشته باشد و هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی و پارک‌های علم و فناوری علوم انسانی، فرهنگ، هنر و ورزش را در قالب تسهیلات حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تامین کند و همچنین ارزیابی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور مجوز مراکز نوآوری و شکوفایی و پارک‌های علم و فناوری علوم‌انسانی را در دانشگاه آسان کند.

203/200

کد خبر: 704492

وب گردی

وب گردی