2طلا و 6 برنز حاصل تلاش کاراته کاها در روز دوم / سخت گیری داوران برای کاراته کا دانشگاه آزاد اسلامی

دومین روز رقابتهای قهرمانی آسیا با 2 مدال طلا و 6 برنز برای کاراته کاهای ایران بدست آمد.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی فدراسیون کاراته، تیم ملی کاراته ایران در پایان دومین روز از رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا رده های سنی پایه که در شهر ماکاسار اندونزی در جریان است به 2 مدال طلا و 6 برنز دست یافت.
کاتای تیمی مردان ایران با ترکیب محمد جواد شریفیان، بهنام براتی و دانیال نواب صفوی به میدان رفت. این تیم ابتدا تیم سریلانکا را با 5 پرچم پشت سر گذاشت و در دومین مبارزه به مصاف تیم کاتای کشور میزبان رفت و با نتیجه نزدیک 3 بر 2 شکست خورد و به مدال برنز رسید.

در بخش دختران هم تیم ایران با ترکیب ستاره خاکپور، آرزو لونجی و محدثه نائجی در نخستین مبارزه با نماینده چین تایپه دیدار کرد و 5 بر صفر به برتری رسید. اما در دومین مبارزه مقابل تیم مالزی نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

امیربهادر تدین در کاتای انفرادی زیر 21 سال در مبارزه نخست برابر کاتارویی از مالزی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.این کاراته کا عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی است که در این مسابقات داوران برای او سخت گیری کردند.

آرزو نعمتی پور در کاتای انفرادی زیر 21 سال دختران ابتدا نماینده هنگ کنگ را 5 بر صفر برد، سپس مقابل کاتاروی ژاپنی 4 بر یک مغلوب شد و در رپه شارژ مقابل اندونزی 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

در رده سنی جوانان، در وزن 76+کیلوگرم، مجید نیکوهمت در نخستین مبارزه برابر نماینده ژاپن پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی بازنده شد. در حالی که نیکوهمت عملکردی بهتری داشت و با وجود زدن ضربات متعدد داور امتیاز او را نادیده گرفته و به وی اخطار دارد و کاراته کا ژاپنی را برنده اعلام کرد.
نیکوهمت با راهیابی حریف ژاپنی به فینال در جدول شانس مجدد به میدان رفت و ابتدا نماینده سریلانکا را 8 بر صفر شکست داد و در ادامه موفق شد حریف قزاقستانی را 6 بر 2 مغلوب کند و به مدال برنز برسد.

در وزن 76- کیلوگرم، حمیدرضا نجاتی ابتدا نماینده سرلانکا را 8 بر صفر برد، در دومین مبارزه 8 بر صفر حریفی از هنگ کنگ را پشت سر گذاشت و در مبارزه سوم مقابل کاراته کایی از ژاپن قرار گرفت و 8 بر صفر مغلوب شد. نجاتی در رپه شارژ حریفی از عربستان را 2 بر یک برد و به مدال برنز رسید.

در وزن 61-کیلوگرم، مجتبی محمدی ابتدا کاراته کایی از سریلانکا را یک بر صفر مغلوب کرد. در دومین مبارزه 8 بر یک از سید حریفی از هنگ کنگ گذشت. در مبارزه سوم موفق شد نماینده قزاقستان را 4 بر صفر شکست دهد و در بازی چهارم برابر اندونزی قرار گرفت و در حالی که داوران امتیاز ماواشی و جودان محمدی را ندادند 3 بر 2 شکست خورد تا در رپه شارژ با حریف عربستانی مبارزه کند. محمدی موفق شد نماینده عربستان را با نتیجه 12 بر 3 شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در وزن 55-کیلوگرم، علیرضا خمسه مقابل نماینده اندونزی 2 بر صفر شکست خورد و با توجه به نرسیدن این کاراته کا به فینال خمسه هم از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 68-کیلوگرم، یحیی شهگل مقابل نماینده قزاقستان یک بر صفر باخت و با نرسیدن این کاراته کا شهگل هم از گردونه رقابتها حذف گردید.

با اتمام مبارزات نوجوانان و جوانان پسردر بخش کومیته تیم ایرن به 7 مدال (یک طلا و 6 برنز) دست یافت

در رده سنی امید و در وزن 75-کیلوگرم، آرش علینژاد کاپیتان تیم ملی امید پسران ابتدا کاراته کایی از ژاپن را پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه با نتیجه 5 بر 4 برد. در دومین مبازره موفق شد نماینده سریلانکا را 8 بر صفر مغلوب کند. در سومین مبارزه کاراته کایی از اندونزی را 6 بر صفر برد و به فینال رسید. در فینال موفق شد کاراته کای کشور چین را 6 بر یک مغلوب کرد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 84-کیلوگرم، محمدرضا گیلان پور در اولین مبازره حریفی از هند را 8 بر صفر برد. در دومین باز مقابل نماینده قزاقستان 4 بر 3 به برتری رسید و به فینال راه یافت. گیلان پور در فینال کاراته کای عربستانی را 6 بر یک شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 84+کیلوگرم، مهدی قراری زاده ابتدا نماینده تایلند را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت. سپس مقابل حریفی از عربستان 5 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و در جدول رپه شارژ مقابل کاراته کایی از چین قرار گرفت و 7 بر صفر این حریف را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

601/101

کد خبر: 708101

وب گردی

وب گردی