گردهمایی مدیران گروه های آموزشی واحد اسلامشهر برگزار شد

رئیس واحد اسلامشهر: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی مردمی است که توانسته ارزش افزوده ایجاد کند. / از این سرمایه ملی باید حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ صبح امروز گردهمایی مدیران گروه های آموزشی واحد اسلامشهر با شرکت 60 مدیر گروه، با حضور و سخنرانی محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و عباس گوهری در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این گردهمایی، که به همت علیرضا عراقیه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و با همکاری دفتر کارگزینی هیأت علمی و اداره روابط عمومی واحد اسلامشهر برگزار شد، ضمن تبریک خجسته ایام مبارک ماه ربیع الاول، بویژه میلاد پرخیر و برکت رسول آگاهی، اندیشه، تفکر و مهربانی حضرت رسول اکرم (ص)؛ ابراز امیدواری کرد: از خدا می خواهم توفیق تبعیت و پیروی از این الگوی بی همتای بشریت را به ما عنایت فرماید.

اسفندیار در این نشست، ضمن تقدیر از کلیه مسئولین و کارکنان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه همه جانبه کشور، از جایگاه ویژه این مرکز آموزش عالی بعنوان سرمایه ای ملی سخن گفت و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، سازمانی مردم نهاد و دارای قابلیت های ویژه ای است که در تاریخ آموزش ایران و حتی در جهان اسلام کم نظیر است.

وی ادامه داد: این سازمان مردم نهاد توانسته ارزش افزوده ایجاد کند، دانشگاه آزاد سرمایه ای ملی است که بایستی از آن حمایت شود نه اینکه موردهجمه قرار گیرد.

رئیس واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق کامل اصل 44 قانون اساسی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به جایگاه دانشگاه آزاداسلامی در ابعاد ملی و بین المللی نشان از حرکت رو به رشد این مرکز آموزش عالی در توسعه علمی کشور دارد. ممکن است در طی دورانهای مختلف برخی دیدگاه ها متفاوت بوده و تفاوت در بینش ها وجود داشته باشد، لیکن باید از این نهاد ملی حمایت کامل کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از یکایک مدیران گروه، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، از فعالیت های گروهی و سیستماتیک دانشگاهیان واحد اسلامشهر تقدیر کرده و آن را زمینه مطلوب همیاری و هم افزایی فعالیت ها در این واحد دانشگاهی دانست.

وی از اثبات کارآمدی نیروهای واحد اسلامشهر در شرایط مختلف سخن گقت و ابراز امیدواری کرد: مایه افتخار ماست که واحد اسلامشهر به لحاظ ظرفیت نیروهای انسانی یکی از بهترین واحدهای کل کشور است چراکه همواره نگاه سیستماتیک در این واحد دانشگاهی وجود داشته و همکاری عمیقی در واحد اسلامشهر دنبال می شود.

اسفندیار همچنین از مدیریت مطلوب هزینه ها در واحد اسلامشهر سخن گفت و با اشاره به نقش ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه شهرستان اسلامشهر و رفع مشکلات موجود این شهرستان گفت:امروز دانشگاه آزاد اسلامی به بِرند و سرمایه ای ارزشمند برای شهرستان اسلامشهر مبدل گشته که ضمن تعامل بهینه با مسئولین وادارات شهرستان اسلامشهر، از تمام ظرفیت های خود برای توسعه همه جانبه این شهرستان استفاده می نماید.

وی ادامه داد: واحد اسلامشهر، امروز پس از گذشت چندین دوره تلاش و کوشش جمعی، با شعار «حرکتی ملی» اقدامات خود را برنامه ریزی و اجرا می کند.

اسفندیار در ادامه به جایگاه ویژه آموزش و گروه های آموزشی بعنوان منشأ توسعه دانشگاه اشاره کرد و گفت: گروه علمی و آموزشی مهمترین بخش دانشگاه بوده و توسعه و تعالی دانشگاه از آن نشات می گیرد.

رئیس واحد اسلامشهر در خاتمه ضمن تقدیر از مدیران گروه، استادان و کارکنان حوزه آموزش، خطاب به حاضران بر اولویت دهی و اهمیت هرچه بیشتر به مباحثی همچون : بازنگری سر فصل ها، تعامل فعال با معاونت آموزش، تقویت رشته های جدید و بین رشته ای، بازخوانی اولویت های گروه آموزشی، نظارت کافی و وافی به اساتید حق التدریس، برگزاری جلسات مستمر و منظم مدیران گروه با اساتید، تعامل بین همکاران و تقویت ارتباطات کاری و تکریم دانشجو تاکید و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری یکایک شما عزیزان و تقویت بنیه های علمی و پژوهشی، از خلاقیت و ابتکارهای ارزشمند دانشگاهیان برای عبور از تنگناهای موجود و رشد و تعالی هرچه بیشتر واحد اسلامشهر بهره ببریم.

عباس گوهری رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه ی این نشست به اهمیت حوزه برنامه ریزی درسی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه (کاهش دانشجو و افزایش تعداد رقبا) این حوزه بیش از گذشته از اهمیت برخوردار است.

گوهری افزود: حوزه برنامه ریزی درسی با اصلاح و بازنگری سرفصل های درسی متناسب با نیاز روزِ جامعه، ایجاد سرفصل های جدید و بازنگری سرفصل های قبلی، توسعه رشته های میان رشته ای متناسب با نیازهای جامعه و ... می تواند کمک شایانی به حل مشکلات کشور انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف اصلی مرکز مطالعات و برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی، از به روز رسانی تمام برنامه های درسی و بازنگری سرفصل ها بر روی سایت دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین واگذاری تمام معادلسازی های دروس (داخلی و خارجی) به مدیران گروه با درنظر گرفتن یک سری ضوابط خبر داد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از انجام اقدامات لازم جهت ابلاغ بخشنامه انجام معادل سازی مقطع دکتری تخصصی طی چند ماه آتی خبر داد.

این گردهمایی با سخنرانی نمایندگان مدیران گروه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر (نماینده دانشکده علوم پایه: اربابی، نماینده دانشکده فنی و مهندسی: نراقی، نماینده دانشکده تربیت بدنی: صداقتی، نماینده دانشکده مدیریت و حسابداری: میرسپاسی، نماینده دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی: مرادی و مدیر گروه معارف: امینی) ادامه و با پرسش و پاسخ حاضرین با مسئولین واحد خاتمه یافت.

203/200

کد خبر: 709735

وب گردی

وب گردی