با حضور امام جمعه بوئین زهرا مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شد

با حضور حجت الاسلام و المسلمین زرینه امام جمعه بوئین زهرا،   رضا شعبان نژاد رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ، حجت الاسلام و المسلمین نفری  مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی  فقیه در واحد بوئین زهرا ،  معاونان و استادان واحد و حوزه علمیه شهر بوئین زهرا به منظور گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه  برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز؛ در این دیدار ابتداء شعبان نژاد ضمن تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت نام و یاد شهید مفتح اظهارداشت: ارتباط و وحدت بین دانشگاه و حوزه پس از انقلاب عمق بیشتری پیدا کرد و متحول شدند و در مسیر درست قرار گرفت.

وی افزود: حوزه و دانشگاه دو مرکز علمی و فرهنگی هستند که می توانند نقش بی بدیلی را در ارتقاء فکری و فرهنگی جامعه داشته باشند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا خاطرنشان کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی سمت و سوی دانشگاه و حوزه در جهت تعالی و سعادت جامعه قرار گرفته است.

شعبان نژاد تصریح کرد : بدون تردید وحدت و ارتباط بیشتر حوزه علمیه شهر بوئین زهرا و دانشگاه زمینه شتاب بخشیدن توسعه شهرستان بویژه در حوزه فرهنگی و مذهبی را فراهم می سازد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین زرینه امام جمعه بوئین زهرا ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید مفتح وی را منادی وحدت حوزه و دانشگاه و یار دیرن امام راحل و انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت : شهید مفتح نهال وحدت بین حوزه و دانشگاه را غرس کرد و امروز این نهال تبدیل به درختی تنومند و پر بار شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از دویست سال پیش رابطه ای بسیار نزدیکی بین حوزه و مراکز علمی حاکم بود و نتیجه آن دستاوردهای علمی بسیار زیادی بوده که همچنان بشریت خوش چین ان دستاورها است.

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه و دیگر مراکز فرهنگی و دینی گفت: این تاکیدات مقام معظم رهبری به جهت توطئه های است که دشمنان برای نفوذ در این مراکز در سر دارند می باشد چرا که امروز حوزه ما انقلابی است اما باید در برابر توطه های دشمنان هوشیار بود.

حجت الاسلام و المسلمین زرینه تاکید کرد: اما پس از انقلاب این درد به درستی شناسایی شد و بزرگانی همانند شهید مفتح و مطهری در صدد جبران و وحدت بین حوزه و دانشگاه برآمدند.

امام جمعه بوئین زهرا با تاکید بر اینکه همه باید تابع قانون جمهوری اسلامی باشند گفت : اگر همه مراکز ما تابع قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و در تمام برنامه ها ی خود را در راستای ارزش های انقلاب اسلامی و قانون تدوین واجرا کنند ،هیچ مشکلی در کشور بوجود نمی آید.

حجت الاسلام و المسلمین زرینه در با اشاره به فعالیت های درخور توجه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا در حوزه امور ارزشی و مذهبی گفت: انصافا شعبان نژاد اهتمام ویژه ای به امور دینی و مذهبی دارد که بنده از ایشان و همکاران گرامیشان تشکر و قدردانی می کنم.

وی گفت: برگزاری مراسم باشکوه روز 16 آذر و مراسم یادواره شهداء حرم و تجلیل از دانشجویان نمونه یکی از اقدامات خوب مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا است.

یاداور می گردد در این مراسم اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا و استادان حوزه علمیه شهر بوئین زهرا در خصوص مباحث وحدت بین دانشگاه و حوزه و راهکار های آن به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

کد خبر: 714926

وب گردی

وب گردی